فراخوان هشتمین جشنواره «سینماحقیقت» منتشر شد

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» برگزار می‌کند.
کد خبر: ۲۱۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶ - 16June 2014

فراخوان هشتمین جشنواره «سینماحقیقت» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، ایجاد امید با تقویت سینمای مستند خلاق ایران و صیانت از هویت ملی مبتنی بر انگارههای دینی و ایرانی؛ بازنمایی فرهنگ، تاریخ و جامعهی ایرانی- اسلامی؛ بیان نسبت و نزدیکی سینمای مستند به واقعیتهای اجتماعی و حقیقت؛ آشنایی فیلمسازان کشور با تحولات نوین سینمای مستند جهان؛ توجه به مباحث اقتصادی سینمای مستند در زمینهی ایجاد امکان برای تولید مشترک، عرضه داخلی و خارجی، نمایش و پخش، از اصول و اهداف جشنواره بین المللی سینماحقیقت است که طی روزهای 9 تا 16 آذرماه 1393 در تهران برگزار میشود.

بخشهای مختلف هشتمین دوره جشنواره بینالمللی سینماحقیقت که با هدف استانداردسازی و برپایی یک جشنواره حرفهای و در تعامل با جامعه مستندسازان و صنوف سینمای مستند طراحی شده، به این شرح است:

مسابقه ملی، مسابقه بینالملل، جایزه شهید آوینی، تصویر عاشورا، بخشهای جنبی ملی و بین المللی، بازار بینالمللی فیلم مستند، کارگاههای تخصصی آموزشی در بخش مسابقه ملی و بینالملل این جشنواره، فیلمهای منتخب در سه بخش مستندهای کوتاه (کمتر از 30 دقیقه)، مستندهای نیمهبلند (30 تا 60 دقیقه) و مستندهای بلند (بالای 60 دقیقه) به رقابت میپردازند. با این توضیح که فیلمهای بخش «مسابقه ملی» باید تولید فروردین 1392 به بعد بوده و در قطع DV، DVC، HD، Full HD تولید شده باشند. فیلمهای بخش مسابقه بینالملل هم تولید ژانویه 2013 به بعد هستند.

عموم تهیهکنندگان و مستندسازان میبایست فرم شرکت در هشتمین دوره جشنواره بینالمللی سینماحقیقت را روی سایت جشنواره به نشانی www.defc.ir و www.cinematajrobi.ir بصورت آنلاین تکمیل نموده، از اطلاعات ثبت شده پرینت گرفته، به امضای تهیهکننده رسانده و همراه با نسخه DVD فیلم برای بازبینی به دبیرخانه جشنواره ارائه نمایند. آخرین مهلت ثبتنام اینترنتی روز 15 مردادماه 1393 و آخرین فرصت برای تحویل آثار به دبیرخانه جشنواره هم روز 25 مردادماه 1393 تعیین شده است.

دبیرخانه جشنواره بینالمللی سینماحقیقت واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره 15، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، طبقه اول است. مستندسازان محترم جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با دبیرخانه جشنواره به شماره 88528314 و روابط عمومی جشنواره از طریق شماره 88511289 تماس بگیرند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار