معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه:

انقلاب اسلامی تعارضی با موسیقی ندارد

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی هیچ تعارضی با موسیقی ندارد بلکه هنر موسیقی را تعالی بخشیده است.
کد خبر: ۲۱۸۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵ - 19December 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «سردار سرتیپ محمدرضا نقدی» شامگاه دوشنبه در آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی آواها و سرودهای حماسی بسیج با عنوان 'ترنم بیداری' در شیراز بیان کرد: بخش گسترده برنامه های صدا وسیمای جمهوری اسلامی توام با موسیقی است و پیروزی انقلاب اسلامی با سرود 'الله الله' به جامعه اعلام و تجلیل از شهید مطهری با موسیقی در محضر امام (ره) انجام شد.

وی افزود: در ماه های اخیر به سبب عملکرد برخی از رسانه ها، تلاش های گسترده ای برای القا کردن مخالفت انقلاب و جریان های انقلابی با موسیقی و روی خوش نشان ندادن به هنر موسیقی در انقلاب صورت گرفته که این القاها سناریوهای طراحی شده توسط دشمنان انقلاب است.

نقدی اظهار کرد: دشمنان انقلاب همچنان می کوشند که القا کنند انقلاب اسلامی با موسیقی سازگار نیست و در این زمینه امام جمعه مشهد را که از مردان انقلاب است، در برخی از رسانه ها متهم می کنند که مانع موسیقی است در حالی که در شهر مشهد هر روز برنامه های مختلفی توام با موسیقی اجرا می شود.

وی اضافه کرد: همچنین در سالن های حرم مطهر امام رضا (ع) نیز برنامه های مختلفی اجرا می شود که در آن از موسیقی بهره گرفته می شود اما بازهم القا می کنند که ما مخالف موسیقی هستیم.

او با بیان اینکه ما با موسیقی مخالف نیستیم بلکه با گناه و فحشا مخالفیم، یاد آور شد: انقلاب اسلامی موسیقی ایران را که کمتر شناخته شده بود از انزوا خارج و جهانی کرد و به آن تعالی بخشید و امروز غیر ایرانیان که با زبان فارسی آشنا نیستند، سرودهای انقلابی ما را حفظ هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی، هنر موسیقی و سرودهای انقلابی ما تا عمق حدود 12هزار کیلومتری در بین ملت ها با عزت جای باز کرده است.

نقدی اضافه کرد: آنهایی که موسیقی را با گناه و فحشا در می آمیزند، بزرگترین ظلم را به این هنر می کنند و هنرمندان ما باید هنر موسیقی را از چنین حالتی خارج کنند.

این مقام فرهنگی و اجنماعی سپاه پاسداران گفت: موسیقی یکی از هنرهای مظلوم در دنیا و کشورماست که جایگاه و منزلتش آن گونه که باید شناخته نشده و همواره مورد تهاجم و بازیچه حرکت های سیاست بازانه قرار گرفته است.

نقدی ادامه داد: موسیقی که برای تقویت ایستادگی در مقابل ظالمان باشد، حرام نیست بلکه ثواب هم دارد اما اگر هنر موسیقی بر خلاف تقویت ایستادگی استفاده شود هنر نیست بلکه جنایت است.

وی گفت: ما با اصل موسیقی مشکل نداریم بلکه با نوع موسیقی مشکل داریم که مقدمه جنایت و قتل می شود و هارمونی عربده شیطان صفتی و از سر مستی است و هنرمندانی که در حوزه موسیقی فعالیت دارند باید مانع از بیراهه رفتن این هنر و گرایش به این سمت شوند و پایبندی به اصالت موسیقی را حفظ کنند.

او بیان کرد: موسیقی که پایبند به ارزش هایی از جمله تمدن ارزشمند کشور، صدا و محبت مادران، بیانگر رنج کودکان مظلوم و تعالی بخش انسانیت باشد باید تجلیل شود.

نقدی با بیان اینکه می توان هنر موسیقی را تعالی بخشید، اظهارکرد: موسیقی شفا دهنده است و گروه های سرودی که در مساجد اجرا می شود شفا دهنده قلب مستضعفان است از این رو باید از این هنر برای مبارزات آزادیخواهانه استفاده و آن را تقویت کرد.

وی اضافه کرد: به زودی خانه‌های سرود در شهرستان هایی که ظرفیت مناسب در این زمینه دارند، افتتاح می شود و با فعالیت این خانه های سرود می‌توان با موسیقی ذلت ‌نما مقابله کرد، کارهای درخشانی که در چنین جشنواره هایی شاهد آن هستیم، موید این امر است.

در این آیین یک سرود هنری 70 ساله کشورمان که منطبق با ادبیات انقلاب اسلامی بازسازی شده، با حضور هنرمندانی از سراسر کشور اجرا شد.

سومین جشنواره ملی آواها و سرودهای حماسی بسیج کشور با عنوان 'ترنم بیداری' از بیست و هفتم تا بیست و نهم آذرماه جاری در تالار حافظ شیراز برپا شد.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار