معاون وظیفه عمومی آذربایجان‌غربی خبر داد؛

آذربایجان غربی جزء سه استان برتر کشور در اعزام مشمولان سربازی

معاون وظیفه عمومی آذربایجان‌غربی گفت: خوشبختانه آذربایجان غربی جزو سه استان برتر کشور در اعزام مشمولان سربازی است.
کد خبر: ۲۱۸۳۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴ - 20December 2016
 آذربایجان غربی جزو سه استان برتر کشور در اعزام مشمولان سربازی شدبه گزارش دفاع پرس از ارومیه، سرهنگ حبیب جعفرزاده امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به رسالت معاونت وظیفه عمومی ناجا، اظهار داشت: این معاونت وظیفه شناسایی، تامین و جذب مشمولان در نیروهای مسلح را دارد.

معاون وظیفه عمومی آذربایجان‌غربی گفت: مردم استان می‌توانند در صورت داشتن سوال یا نقطه‌نظر در رابطه با خدمت وظیفه عمومی با شماره 0964800 تماس گرفته یا به سامانه پیامکی 110206010 ارسال کنند.

وی از اعزام مشمولان فارغ‌التحصیل کارشناسی و بالاتر آذربایجان‌غربی از فردا به خدمت سربازی خبر داد و تصریح کرد: این اعزام‌ها در حداقل زمان ممکن انجام پذیرفته و معاونت وظیفه عمومی نیز از حداکثر توان خود برای راحتی مشمولان همانند استفاده از خودروهای مناسب و پیش‌بینی جیره غذایی استفاده کرده است.

جعفرزاده بیان کرد: خوشبختانه آذربایجان‌غربی جزو سه استان برتر کشور از لحاظ اعزام مشمولان بوده و آمار اعزام‌های آن قابل توجه است، هر چند که در هر اعزام 10 درصد مشمولان به عناوین مختلف غایب هستند.

معاون وظیفه عمومی آذربایجان‌غربی با اشاره به متقاضیان طرح جریمه مشمولان غایب افزود: در این باره افراد غایب یا کسانی که در طرح جریمه مشمولان ثبت نام کرده و انتظار استفاده از تسهیلات نیروهای مسلح را دارند، سه دسته هستند.

وی اظهار داشت: گروه نخست متقاضیان استفاده از معافیت خروج موقت از کشور به سبب سفر زیارتی، سیاحتی یا علمی بوده و به شرطی به آنان مجوز داده می‌شود که نیمی از جریمه را پرداخت کرده و 15 میلیون تومان وثیقه نقدی واگذار کنند.

جعفرزاده تصریح کرد: علاوه بر آن گروهی هستند که متقاضی استخدام در ادارات دولتی و یا سازمان‌ها بوده و دسته سوم نیز کسانی هستند که متقاضی اخذ گواهی راهنمایی و رانندگی هستند.

معاون وظیفه عمومی آذربایجان‌غربی با اشاره به هوشمندسازی کارت‌های پایان خدمت گفت: در این رابطه کسانی که بیش از 50 سال سن دارند نیاز به هوشمندسازی کارت‌های پایان خدمت خود نداشته اما افرادی که تاریخ اعزام به خدمت آنها از اول فروردین سال 60 باشد، حتی اگر بیش از 50 سال سن داشته باشند موظف به هوشمندسازی کارت‌های خود هستند.

وی با اشاره به اینکه مشمولان متاهلی که دارای فرزند یا فرزندخوانده باشند می‌توانند از کسری خدمت سه ماهه بهره‌مند شوند اظهار داشت: این در حالی است که در صورت داشتن فرزندی که در طبقه ارث قرار نگرفته و فرزند همسر است، این معافیت شامل نمی‌شود.

جعفرزاده از معافیت مشمولانی که پدر آنها دارای 70 سال تمام است خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه اگر پدر فرد مشمول کمتر از 70 سال داشته اما به سبب بیماری ناتوان باشد، فرد می‌تواند از معافیت سربازی بهره‌مند شود.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار