«ودود حیدری» در گفت و گو با دفاع پرس:

9 دی آزمون بزرگ رسانه ای بود/ آنانکه که شعار گذر از فتنه می دهند همان فعالان فتنه 88 هستند

رئیس مرکز ارتباطات نهاد رهبری در دانشگاه های کشور گذر از فتنه را شعار افراد فعال در فتنه دانست و 9 دی ماه را آزمونی بزرگ برای رسانه ها عنوان کرد و گفت: 9 دی ماه آزمون بزرگ رسانه ای بود و بیشترین امتیاز به رسانه های همسو با مردم تعلق گرفت.
کد خبر: ۲۱۹۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۰ - 28December 2016
 9 دی آزمون بزرگ رسانه ای بود/ آنانکه که شعار گذر از فتنه می دهند همان فعالان فتنه 88 هستندمحمد ودود حیدری در گفت و گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس با اشاره به نقش مهم و ضروری رسانه در فتنه 88 و حماسه 9 دی اظهار داشت: رسانه ها مجموعه ای هستند که رسالت آگاه سازی، اطلاع رسانی و روشنگری در جامعه دارند که در مواقع مختلف و همچنین بزنگاه های سیاسی نقش خود را بیش از هر زمان دیگری ایفا می کنند؛ که اگر غیر از این رفتار کنند به رسالت اصلی خود عمل نکرده اند.
 
وی افزود: در سال 88 با فتنه پیچیده آمریکایی و انگلیسی مواجه شدیم که آنها با بهره مندی از ابزار انتخابات، به دنبال اجرایی کردن اقدامی براندازانه بودند که در این شرایط نیاز به روشنگری و حضور رسانه ها بیش تز از هر موقعیت دیگری احساس می شد.
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر تفکرات حضرت امام (ره) در دانشگاه ها تصریح کرد: آنچه درسال  88 شاهد بودیم این موضوع بود که برخی از رسانه در آزمون گسترده نزد پیشگاه مردم مردود شدند و نتوانستند به رسالت اصلی خود عمل کنند.
 
حیدری با اشاره به عدم روشنگری برخی از رسانه ها گفت: برخی از رسانه ها در جریان فتنه 88 نه تنها به رسالت روشنگری خود عمل نکردند بلکه هیزم به آتش فتنه هم انداختند و با این اقدامشان موضوع را پیچیده تر کردند.
 
وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه عمده رسانه های کشور در بزنگاه های مختلف اجتماعی و سیاسی رخ نشان داده و در آزمون بزرگ رسانه ای 88 با حمایت از پاسداشت حق مردم به پیروزی رسیده و از آن سربلند بیرون آمدند و می توان گفت که مهم ترین نمره آنها اعتماد ملت به آنان است.
 
فتنه 88 روایت قصه یک شکاف بود/ هوشیاری مهم ترین درس فتنه 88 بود
 
حیدری با اشاره به ضرورت بازخوانی پرونده دی ماه 88 گفت: فتنه 88 تنها یک اتفاق و یا یک واقعه سیاسی و اختلاف سلیقه در این حوزه نبود که با گذشت زمان از آن عبور کنیم.
 
وی ادامه داد: این واقعه یک قصه شکاف انگیز و یا یک اتفاق براندازانه و یا جلوه ای از دشمنی دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی بود که بی شک چنین موضوعی قابلیت فراموش شدن ندارد و ضروری است که همه ساله در سالگرد آن هوشیاری کامل را داشته باشیم تا بتوانیم فرصت را از تکرار دوباره آن از دشمنان سلب کرده و روشنگری از دشمنی ها و عداوت های دشمنان داشته باشیم.
 
رئیس مرکز ارتباطات نهاد رهبری تصریح کرد: فتنه 88 یک حادثه  و اختلاف سیاسی  نبود که  بتوان آن را به  فراموشی سپرد. افرادی که شعار گذر از فتنه را می دهند همان فعالان فتنه بوده و افرادی هستند که جزیی از این اتفاق بودند که  سعی دارند این واقعه به فراموشی سپرده شود.
 
جنبش های دانشجویی ضد فتنه چراغ هوشدار دهنده دفاع از ماهیت انقلاب اسلامی هستند
 
حیدری در بخش دیگری از صحبت های خود نقش جبنش های دانشجویی را در حماسه 9 دی مهم و ارزشمند خواند و عنوان کرد: بدنه دانشجویی جوانانی پیشرو در سطح جامعه هستند که آرمان گرایی را در حد عالی مدنظر دارند و مردم نیز همواره به آنان اعتماد دارند.
 
این فعال رسانه ای افزود: در فتنه 88 شاهد بودیم که جریان های دانشجویی کشور پا به میدان گذارده و از ماهیت انقلاب اسلامی دفاع کردند.
 
رئیس سابق بسیج دانشجویی تصریح کرد: دانشجویان سراسر کشور در سراسر کشور 16 آذرماه 88 ماهیت ضد فتنه به خود گرفته و با حضورشان زمینه ساز حماسه 9 دی و بصیرت افزایی در میان مردم شدند.
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر تفکرات حضرت امام (ره) در دانشگاه ها خاطر نشان کرد: تشکل ها و جنبش های دانشجویی در موضوعات این چنینی نظیر حماسه 9 دی با حضورشان می توانند نقش چراغی هشدار دهنده را داشته باشند که این رسالت را به بهترین شکل در یوم الله 9 دی نشان دادند.
 
حماسه 9دی برملا شدن دست های پنهان دشمنان بود
 
رئیس مرکز ارتباطات نهاد رهبری در دانشگاه ها با اشاره به حماسه نهم دی ماه و سالگرد برملا شدن فتنه های دشمنان، گفت: اصالت موضوع فتنه 88 چیزی غیر از برملاشدن توطئه های دشمنان نبود.
 
وی ادامه داد: در واقع می توان گفت که فتنه 88 جنگ احزابی است که از دشمنان قسم خورده کشور؛ از آمریکا تا اسرائیل گرفته تا مجاهدین خلق و منافقیان و همینطور رقاصه ها و رجاله های خارج نشین در آن دست داشتند. همگی آنها گرد هم آمدند تا بستر را برای براندازی انقلاب اسلامی ایران فراهم کنند.
 
حیدری تصریح کرد: روز 9 دی ماه 88 سالگردی برای دشمن شناسی و شناخت دشمن و همچنین نشان دادن دست های پنهان دشمنان در پشت قضایای انقلاب اسلامی بود که بازخوانی آن می تواند آگاهی ما را نسبت به طرح های دشمنان به منظور براندازی انقلاب اسلامی افزون کند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها