کوثری:

فتنه محصول اقدامات اختلاف‌افکنانه است/ تدابیر حکیمانه رهبری مانع بروز اختلاف میان مردم شد

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی فتنه را حرکتی در جهت اختلاف‌افکنی در میان جامعه و ایجاد بدبینی در میان مردم دانست و «بصیرت» را تنها راهکار مقابله با فتنه برشمرد.
کد خبر: ۲۱۹۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱ - 28December 2016
فتنه محصول اقدامات اختلاف‌افکنانه است

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، محمد اسماعیل کوثری نماینده سابق مردم تهران در ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی، شب گذشته در اختتامیه مراسم هفتمین سالگرد حماسه نهم دی به تبیین مفهوم «فتنه» پرداخت.

کوثری گفت: معمولاً فتنه را کسانی با قصد ایجاد اختلاف در جامعه برای حق را ناحق کردن به وجود می‌آورند و با این کار مسائلی را درست می‌کنند که افراد شاخص و بعضاً دارای جایگاه در نظام، دچار تردید می‌شوند.

وی افزود: یکی از بلاهایی که فتنه بر سر جامعه می‌آورد این است که افراد را نسبت به یکدیگر بدبین و حتی در میان اعضای خانواده ایجاد درگیری می‌کند؛ مگر اینکه افراد بصیرت داشته باشند.

کوثری با تبیین حوادث قبل، حین و پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری اسلامی ایران در سال 1388، به مذاکره اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با معترضین به وضعیت آراء و بی اساس بودن سخنان آنان اشاره کرد و گفت: ما روز دوشنبه اول تیرماه به سراغ آقا محسن (محسن رضایی) رفتیم و به ایشان گله کردیم که چرا از ولایت فقیه آنطور که شایسته بود دفاع نکردید و بیانیه ندادید؟؛ ایشان هم گفت که دو روز دیگر که شورای نگهبان به اعتراضشان رسیدگی کرد، این کار را خواهد کرد، که انجام هم شد.

وی افزود: با آقای هاشمی هم دیدار کردیم و همین مطالب را به ایشان هم گفتیم، که ایشان در جواب گفت «تحت فشار کاری انجام نمی‌دهم.»؛ منظور ایشان از تحت فشار بودن، دستگیری فائزه هاشمی دخترشان بود، که خدمتشان یادآوری کردیم خانم هاشمی آزاد و به بیت خود تحویل داده شدند؛ آقای هاشمی هم موضوع را تأیید کردند و قول دادند که بیانیه‌ای بدهند و ماجرا تمام شود؛ ولی عملاً بیانیه ایشان نه‌تنها مشکلی را حل نکرد، بلکه بر آتش درگیریها افزود.

نایب رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره مذاکره با سایر سران فتنه و بی‌نتیجه بودن آن خاطرنشان کرد: پس از یک ساعت و 45 دقیقه گفت‌وگو، آقای مهندس موسوی (میرحسین موسوی) گفت که اگر همه هم بگویند تقلب نشده، من می‌گویم که تقلب شده است.

کوثری با یادآوری اقدامات خائنانه و توهین‌آمیز فتنه‌گران علیه ارزشهای اسلامی در روزهای قدس، 13 آبان، شانزدهم آذر و سرانجام اوج اقدامات خباثت‌آلود آنان در روز عاشورای سال 1388، به تدابیر مقام معظم رهبری در مهار آن بحران عظیم اشاره کرد و گفت: اگر تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری نبود، مردم به جان هم می‌افتادند و حقیقتاً معلوم نبود که انتهای کار به کجا می‌کشید.

فرمانده اسبق لشکر عملیاتی پیاده-مکانیزه 27 محمد رسول الله (ص) با تشکر از حضور به موقع و مؤثر مردم در روز نهم دی‌ماه 88 آن راهپیمایی عظیم و خودجوش را مصداق مبارزه مردم با دشمنان قسم‌خورده اسلام و انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: بر هم خوردن نقشه‌های دشمن نتیجه بصیرت مردم و حضور به موقع آنان در تمامی صحنه‌های انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/ 171
نظر شما
پربیننده ها