مجتهدزاده مطرح کرد؛

«بحران سازی» برنامه جدید دشمن برای نفوذ در کشور

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس بحران سازی و مسئله سازی در کشور را از جمله برنامه‌های دشمن برای نفوذ در کشور دانست و گفت: دشمن در این راه با اقناع مردم آنان را به سمتی که خود می‌خواهد، هدایت می‌کند.
کد خبر: ۲۲۰۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱ - 07January 2017
«بحران سازی» برنامه جدید دشمن برای نفوذ در کشور

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، کارگاه آموزشی «شناسایی ابعاد مختلف جنگ نرم» صبح امروز شنبه (18 دی ماه) به دبیری «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس در ساختمان جلسات ستاد مرکزی راهیان نور کشور برگزار شد.

مجتهدزاده با اشاره به ریشه های جنگ نرم در کشور اظهار داشت: در هر جنگی باید ابعاد آن را بشناسیم و بدانیم، در چه میدانی قرار گرفته ایم. در جنگ سخت اطلاعات عملیات یکی از مهمترین بخش های هر عملیات است؛ لذا در جنگ نرم نیز شناخت یکی از مهمترین مولفه های مورد توجه است.

وی تخصیص میلیون ها دلار هزینه از سوی دشمن برای نفوذ در جریان اجتماعی کشور را یکی از نشانه های جنگ نرم دانست و افزود: به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی نوآوری در جهان بود. پیش از انقلاب اسلامی جهان به وسیله دو قطب شرق و غرب به سرکردگی آمریکا و روسیه اداره می شد و کشورهای جهان زیر سلطه این دو کشور بودند.

مجتهدزاده عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران خلاف این جریان عمل کرد و همین موضوع باعث شد که آمریکا و کشورهای غربی بخواهند کشور را از اهداف خود باز دارند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس بحران سازی و مسئله سازی در کشور را از جمله برنامه های دشمن برای نفوذ در کشور دانست و اظهار داشت: باید ببینیم دشمن چطور یک موضوع کوچک را به بحران تبدیل می کند و در این راه مردم را با اقناع به سمتی که خود می خواهد، هدایت می کند و این موضوع نه تنها در ایران که در کشورهای دیگر نیز انجام می شود.

وی با بیان اینکه امروز آمریکا در تلاش است، تا این موضوع که خود باعث بروز و ظهور انقلاب اسلامی در ایران بوده را در اذهان عمومی شکل دهد، گفت: همه اسناد و مدارک آمریکایی ها که امروز از محرمانه بودن خارج شده است، نشان می دهد که این کشور هیچ دخالتی در بروز و ظهور انقلاب اسلامی نداشته و حتی خود مشوق شاه برای سرکوب و جنایت علیه مردم ایران نیز بوده است.

مجتهدزاده با تاکید بر اینکه استقلال و وابسته نبودن کشور به شرق و غرب باعث شکل گیری توطئه از سوی دشمنان شده است، افزود: دشمن از ظرفیت های جامعه مثل وجود قومیت های مختلف در کشور استفاده کرد تا زمینه ساز مشکلاتی در ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی شوند. از این رو قائله ها در کشور به راه افتاد که امام خمینی (ره) با بینش عمیق، ساماندهی نیروهای مردمی، تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به کارگیری نیروهای مردمی به این شورش ها پایان داد.

وی ادامه داد: تنها 80 نفر از مسئولین طراز اول کشور در سال های اول انقلاب ترور شدند و هشت سال جنگ سخت بر ما تحمیل شد که مستقیم با 37 کشور و غیر مستقیم با 79 کشور در حال جنگ بودیم؛ ولی امروز بسیای از پیشرفت ها در صنایع موشکی و دفاعی را مدیون دفاع مقدس در آن برهه زمانی بودیم.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس عنوان کرد: دشمن دانست که با جنگ سخت تنها وحدت و انسجام مردم را برمی انگیزد از این رو راه نفوذ جدیدی را برای ضربه زدن انتخاب کرد.

وی فرمانده امروز جنگ نرم را مقام معظم رهبری دانست و گفت: با وجودی که دشمن سعی دارد، عنوان کند که مردم دچار رخوت هستند، اما مقام معظم رهبری فرموده اند که با توجه به هجمه ها و توطئه ها، مردم آگاه هستند و امروز می بینیم که چه تعداد بی شماری از جوانان برای دفاع از حرم ها و دفاع از ارزش ها مراجعه می کنند.

مجتهدزاده با بیان این نکته که تمامی برنامه ها و سیاستگذاری های امروز علیه کشور، توسط آمریکا، صهیونیست و کشورهای متحد آنان انجام می شود، گفت: ساده اندیشی است که فکر کنیم دشمن پس از شکست در جنگ سخت آرام می نشیند؛ بلکه در سال های اخیر جنگ نرم را بر ما تحمیل کرده است. در سطح کلان دشمن برنامه ریزی انجام می دهد و در سطح میانی به سطوح مدیریتی کشور نفوذ می کند و در سطح خرد نهادهای مردمی، شبکه های مجازی و جنبش های زنان را شکل می دهد.

وی یکی از شیوه های جنگ نرم را عوض شدن جای راست و دروغ دانست و بیان کرد: دشمن از احساسات پاک جوانان استفاه می کند و حلقه های عرفان کاذب را به راه می اندازد. در این راستا خشونت، تجاوز و تعدی را در بازی ها رواج می دهند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار