مداخل دایره المعارف دفاع مقدس استان اردبیل بررسی و تأیید شد

مداخل دایره المعارف دفاع مقدس استان اردبیل توسط کارشناسان مرکز دایره المعارف بنیاد بررسی و مورد اصلاح قرار گرفت.
کد خبر: ۲۲۰۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷ - 08January 2017

مداخل دایره المعارف دفاع مقدس استان اردبیل بررسی و تأیید شدبه گزارش دفاع پرس از اردبیل، مداخل اولیه دایره المعارف دفاع مقدس استان اردبیل، توسط کارشناسان دانشنامه مرکز جامع تاریخ و دانشنامه دفاع مقدس بنیاد مورد بررسی، بازبینی و اصلاح قرار گرفت.

در ابتدای جلسه مذکور که در دفتر مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل برگزار شد، علی واحد ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، به ویژه شهدای عملیات غرورآفرین کربلای 5، به جلسات برگزار شده درباره دایره المعارف دفاع مقدس در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: جلسات متعددی با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس استان، اساتید دانشگاه، محققان و نویسندگان در این باره برگزار شده و گروه های مدخل یاب سه گانه طبق دستور العمل بنیاد مشخص شده اند.

مدیر کل حفظ آثار استان اردبیل با اشاره به حساسیت چینش مداخل، این کار را امری کارشناسی و تخصصی و مستلزم دقت فراوان توصیف کرد و از حضور گروه کارشناسی مرکز تاریخ جامع و دایره المعارف بنیاد در استان اردبیل قدردانی نمود.

در ادامه این جلسه سید علی قاضی، مسئول پی گیری امور استانهای دانشنامه از برگزاری اولین کارگاه مقاله نویسی در آینده ای نزدیک در تهران و در ادامه در شهرستانها خبر داد و افزود: استان اردبیل بعد از استانهای قم و قزوین، سومین استانی است که در آن جلسه بررسی مداخل تشکیل و بررسی و اصلاح و تأیید می شود.

سپس دکتر علی میر هاشمی معاونت علمی مرکز دانشنامه ضمن ابراز خرسندی از انجام اقدامات اولیه اداره کل حفظ آثار استان اردبیل در تألیف دانشنامه و مطلوب ارزیابی نمودن هماهنگی های درون استانی بخصوص تعامل با استاندار در جهت تأمین بودجه لازم برای این امر، به توصیف چیستی و چگونگی علمی دایره المعارف دفاع مقدس پرداخت و از فرق مقاله دایره المعارف با سایر مقالات سخن گفت.

وی اصلاح و بازبینی مداخل را امری طبیعی و از ملزومات درست نویسی دایره المعارف دانست و این کار را مرحله ای مهم از مراحل مدخل یابی و تألیف دایره المعارف عنوان کرد.

سپس علی ذبیحی کارشناس امور دانشنامه مرکز دایره المعارف بنیاد به بررسی ترتیبی گروه های سه گانه مداخل نظامی- جغرافیایی، شهدا و اشخاص و سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پرداخت و با بررسی دلایل انتخاب مداخل مذکور توسط کارشناسان مربوطه استان و بحث و بررسی تمامی مداخل، موارد لازم مورد بازبینی، اصلاح و تأیید قرار گرفت.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار