با تصویب ماده 113؛

وظائف دولت در حوزه صیانت از میراث فرهنگی مشخص شد

با تصویب ماده 113 از لایحه برنامه ششم توسعه تکالیف و وظائف دولت و دستگاه‌های اجرایی در حوزه صیانت از میراث فرهنگی و همینطور توسعه گردشگری مشخص شد.
کد خبر: ۲۲۰۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸ - 08January 2017

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، این ماده با 138 رای موافق، 35 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 231 نماینده حاضر در مجلس صبح امروز در صحن علنی مجلس به تصویب رسید که طی آن تکالیف دولت برای صیانت از میراث فرهنگی و توسعه گردشگری در برنامه ششم مشخص شد.

در بند 1 این ماده، دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند به منظور صیانت از میراث فرهنگی و حمایت از صنایع دستی و تشویق و توسعه گردشگری اقدامات زیر را انجام دهند:

الف: هزینه‌های مربوط به پژوهش، حفاظت و مرمت آثار منقول و غیرمنقول ثبت شده در فهرست آثار ملی و فهرست‌های ذی‌ ربط آثار در اختیار و در حیطه وظایف تخصصی همان دستگاه را در قالب بودجه سنواتی از محل اعتبارات خود تأمین کنند. این اعتبارات در چارچوب ضوابط قانونی سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری هزینه می‌شود.

ب: تأسیسات گردشگری از هر نظر تابع قوانین و مقررات بخش صنعت گردشگری به استثناء معافیت های مالیاتی است و از شمول قانون نظام صنفی مستثنی هستند.

در بند 2 نیز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری موظف شد به‌ منظور حفظ و صیانت از میراث فرهنگی اقدام لازم را با همکاری و هماهنگی سایر دستگاه‌های اجرایی ذی ‌ربط به‌ منظور شناسایی، مستندسازی، حفاظت و مرمت و معرفی میراث فرهنگی (اعم از ملموس و ناملموس) میراث طبیعی، ایجاد شهرهای جهانی صنایع دستی و احیای هنرهای سنتی در حال زوال در حوزه فرهنگ و تمدن ایرانی و ثبت در فهرست میراث جهانی را طبق بودجه سنواتی به عمل آورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار