دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

عملیات استشهادی در قدس اشغالی‌؛ کوبنده‌ترین ضربه مقاومت فلسطین طی یک دهه اخیر

جدیدترین عملیات استشهادی در قدس اشغالی باعث کشته و زخمی شدن 19 نظامی صهیونیست شد؛ که کوبنده‌ترین ضربه مقاومت فلسطین طی یک دهه اخیر به شمار می‌رود.
کد خبر: ۲۲۱۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶ - 14January 2017

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، انتفاضه سوم درحالی وارد دومین سال خود شد که جدیدترین عملیات آن را باید یکی از ضربات مهلک به پیکره سازمان رزم ارتش اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی به‌ویژه قدس جدید به حساب آورد. این عملیات باعث هلاکت 4 نظامی صهیونیست (3 زن و یک مرد)، و مجروح شدن 15 نظامی دیگر (یک نفر با جراحت شدید، 4 نفر با جراحت متوسط و 11 نفر با جراحت کم) شد.

نکته‌ای که پیرامون عملیات در قدس اشغالی باید توجه داشت، مجری عملیات است. شهید «فادی قنبر» جوان 28 ساله فلسطینی که این عملیات را با یک کامیون انجام داد، از اهالی منطقه «وادی المکبر»، یعنی همان نقطه‌ای که عملیات در آن اجرا شد، بود. شهید فادی به هیچ‌کدام از گروه‌های فلسطینی وابستگی نداشت و خود به تنهایی برای ضربه زدن به دشمن صهیونیست، دست به این اقدام شجاعانه زد. او به‌طور حتم می‌دانست که این عملیات مانند دیگر عملیات‌های مهم عاقبتی جز شهادت ندارد؛ ولی با این وجود تردیدی در اقدام به عملیات استشهادی علیه دشمن نکرد.

عملیات شهید فادی را می‌توان نه‌فقط یکی از بارزترین اقدامات شهادت‌طلبانه علیه دشمن صهیونیست، بلکه یکی از مهم‌ترین نقاط کارنامه مبارزات ملت فلسطین علیه یهودیان اشغالگر سرزمین پیامبران بزرگ خدا به حساب آورد. از نظر شیوه اجرا، این عملیات مانند خیلی از عملیات‌های شهادت طلبانه انتفاضه سوم به‌وسیله خودرو انجام شد. اینکه چرا مانند انتفاضه قبل شاهد حمله با خودروی بمب‌گذاری شده به مواضع دشمن صهیونیست نیستیم را باید در شرایط فعلی منطقه و مواضع برخی گروه‌های فلسطینی جستجو کرد.

متأسفانه پس از وقایع سوریه، گروهی از نیروهای مقاومت فلسطین با فراموش کردن موضوع محوری و بدون درنظرگرفتن رفتار دوستانه بین معارضان سوری و دولت جعلی و صهیونیست اسرائیل، اقدام به حمایت از شورش‌های تروریستی در سوریه کردند، که باعث شد قضیه فلسطین تا حد زیادی از نگاه رهبران جهان اسلام خارج شده و دیدگاه‌ها به سمت مبارزه با محور مقاومت، یا آنگونه که فتنه‌انگیزان دوست دارند عنوان کنند، «هلال شیعی» برود. این گروه‌های فلسطینی فراموش کرده بودند درحالی‌که نه اخوان المسلمین و نه عربستان و نه ترکیه حمایتی از مقاومت فلسطین نداشتند، این دولت‌های ایران و سوریه بودند که به تقویت مقاومت اسلامی پرداختند. به‌خاطر همین موضع‌گیری از سوی این جریان‌ها، طی انتفاضه سوم شاهد بودیم که مجریان عملیات‌ها کمترین وابستگی را حتی به گروه‌های مقاومت داشته و در واقع بدون داشتن عضویت تشکیلاتی، از میان مردم عادی فلسطین به قیام علیه صهیونیست‌های اشغالگر پرداختند.

عملیات شهید فادی قنبر از نظر تلفات، سخت‌ترین عملیات طی انتفاضه سوم به شمار می‌رود. کشته و زخمی شدن 20 نظامی صهیونیست چیزی است که اسرائیل را بیش از هر چیز به یاد عملیات‌های نیروهای مقاومت اسلامی، مبتکران و توسعه دهندگان اصلی شیوه عملیات استشهادی در جهان، در زمان حضور اشغالگرانه‌اش در خاک لبنان یا دوران اوج انتفاضه دوم می‌اندازد. از نظر شرایط سیاسی منطقه، این عملیات توانست دوباره نام فلسطین را در میان افرادی که تمام فکرشان مشغول بحران داعش و گروهک‌های تکفیری بود، زنده کند. اجرای موفقیت‌آمیز عملیات در منطقه‌ای از شهر قدس که به دلیل حضور انبوه اتوبوس‌ها و سامانه‌های حمل و نقل، جزو اماکن اصلی تجمع سربازان و افسران صهیونیست محسوب می‌شود، باعث وارد آمدن ضربه‌ای سخت به اعتبار سازمان اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) و سازمان اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل (آمان) شد.

همانطور که انتظار می‌رفت، دشمن صهیونیست اقدام به بازداشت خانواده شهید قنبر و تخریب منزل آنان در بیت المقدس کرد تا سناریوی «برخورد منفعلانه در برابر اقتدام مقتدرانه» بار دیگر تکرار شود اما اینکه تا چه زمان سیاست‌های سرسختانه نتانیاهو در ساخت شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری و تداوم اشغال فلسطین، که با حمایت تمام رؤسای جمهور آمریکا از ترومن تا اوباما و هم‌اکنون ترامپ همراه بوده، می‌تواند آتش خشم ملت فلسطین را زیر خاکستر نگه دارد، سؤالی است که پاسخ آن کاملا واضح است و نیاز به تفسیر و توضیح بیشتر ندارد.

انتهای پیام/421 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار