معاون اجرایی سپاه صاحب‌الامر(عج):

جوانان از زندگی شهید «قدرت چگینی» الگو برداری کنند

معاون اجرایی سپاه صاحب‌الامر(عج) گفت: کنگره ملی شهید شاخص فرهنگی سال 95 برای شناساندن سیره و زندگی شهید قدرت الله چگینی می‌باشد تا نسل جوان ما و آینده بتوانند با الگو برداری از زندگی این شهید شاخص علاوه بر کار و تلاش در حوزه‌های مختلف همواره در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند.
کد خبر: ۲۲۱۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹ - 12January 2017
جوانان از زندگی شهید قدرت چگینی الگو بردارند
به گزارش دفاع پرس از قزوین، ابوالفضل طاهرخانی معاون اجرایی سپاه صاحب‌الامر(عج) خصوص برگزاری کنگره ملی شهید شاخص فرهنگی سال 95 کشور شهید قدرت الله چگینی اظهار داشت: هدف ما از برگزاری این کنگره و یادواره‌های شهدا، زنده نگه‌داشتن تفکر این بزرگواران است.

وی اظهار داشت: شهدا منشأ وحدت و برکات زیادی برای امت اسلامی هستند و با خون خود توانستند امنیت و اقتدار را برای ما به ارمغان آورند، اقتدار کشور و جامعه اسلامی در فرهنگ جهاد و شهادت طلبی است و هرچقدر این فرهنگ را تقویت کنیم در برابر تهدیدات بهتر می‌توانیم مقاومت کنیم.

معاونت اجرایی سپاه صاحب‌الامر استان قزوین گفت: این کنگره برای شناساندن سیره و زندگی شهید قدرت الله چگینی می‌باشد تا نسل جوان ما و آینده بتوانند با الگو برداری از زندگی این شهید شاخص علاوه بر کار و تلاش در حوزه‌های مختلف همواره در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند.

طاهرخانی افزود: فرهنگ شهدا همان بیداری و بصیرت عالمانه است که در زمان و مکان مناسب تصمیم گیری به‌موقع داشته باشند، شهدا درس ایستادگی، مقاومت و دشمن شناسی به ما دادند و شمع‌های الهی هستند که در مسیر حرکت انقلاب نور افشانی می‌کنند.

وی ادامه داد: هرچقدر می‌توانیم در دروس تحصیلی و پایه‌های مختلف درسی شهدا را معرفی کنیم و تفکر و سیره و سبک زندگی آنان را برای فرزندان خود بیان کنیم شهدا نشانه‌های از پاکی خداوند بر روی زمین هستند و اقتدا به این عزیزان صلابت و استواری در مسیر انقلاب را برای ما به همراه خواهد داشت.

معاونت اجرایی سپاه صاحب‌الامر در پاسخ به سؤالی مبنی بر ورود درس شهدای مدافع حرم به کتب درسی بیان کرد: این کار در حیطه اختیارات آموزش و پرورش و نهادهای مسئول است اما ما به‌عنوان پیشنهاد توصیه می‌کنیم که پیشکسوتان جهاد و شهادت و شهدای این مرزوبوم را نگذاریم در پیچ و خم زندگی روز مره به فراموشی سپرده شوند و اگر دروسی مربوط به شهدای مدافع حرم و یا سایر شهدا در مقاطع مختلف تحصیلی ما وارد شود بر تفکر نسل‌های حال و آینده ما بی‌تأثیر نخواهد بود.

انتهای پیام /
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار