ییلدریم:

ترکیه پذیرای بیش از سه میلیون آواره سوری و عراقی است

نخست وزیر ترکیه اعلام کرد: هم‌اکنون ترکیه میزبان و پذیرای بیش از سه میلیون نفر آواره جنگ داخلی در سوریه و عراق است.
کد خبر: ۲۲۱۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹ - 14January 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «بینالی ییلدریم» نخست وزیر ترکیه روز (شنبه) در آنکارا پیش از بررسی مواد اصلاحیه قانونی اساسی گفت: در 6 سال گذشته که جنگ در همسایه جنوبی ترکیه ادامه داشته، ما در شرایط بی ثباتی و جنگ داخلی در کشورهای منطقه از برادران سوری و عراقی خود میزبانی کردیم.

وی بیان کرد: ترکیه به آوارگان جنگی غذا و شرایط اسکان داد.

ییلدریم در ادامه با اشاره به عزم جدی دولت ترکیه برای جنگ با گروه های تروریستی اظهار کرد: اجازه نمی دهیم وطن مان تقسیم شود.

وی اضافه کرد: ما مصمم هستیم که ترکیه را از شر تمام گروه های تروریستی که وحدت، یکپارچگی و برادری ما را هدف گرفته اند، خلاص کنیم.

وی با اشاره به پیروزی مداوم کودتاگران در ترکیه در سالهای گذشته گفت: در تابستان امسال و در کودتای اخیر اراده مردم غالب شد و کودتاگران شکست خوردند.

وی در پاسخ به سوال دستاوردهای احتمالی تغییرات قانون اساسی ترکیه نیز افزود: این تغییرات به معنای پایان کار کودتاگران خواهد بود و شرایط انتقال قدرت و حاکمیت را از مجلس به ملت هموار می کند.

نخست وزیر ترکیه اضافه کرد: با این تغییرات کودتاگران دیگر هوس به قدرت رسیدن را فراموش خواهند کرد.

هم اکنون مراحل بررسی و رای گیری برای تصویب 18 ماده اصلاحیه قانون اساسی ترکیه برای گذر از نظام سیاسی پارلمانی به نظام ریاستی در مجلس این کشور دنبال می شود و تا کنون 12 ماده پیشنهادی مصوب شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار