فعالان بحرینی:

اعتراضات مسلحانه نتیجه اعدام زندانیان سیاسی/ آل‌خلیفه مجری اوامر سعودی‌ها است

فعالان بحرینی با بیان اینکه رژیم آل‌خلیفه با چراغ سبز انگلیس و برای دلخوش کردن همتای سعودی شکست خورده در سوریه و یمن دست به اعدام جوانان شیعه بحرینی می‌زند، تاکید کردند بحرین به اعتراضات مسلحانه کشیده خواهد شد.
کد خبر: ۲۲۱۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳ - 15January 2017
اعتراضات مسلحانه نتیجه اعدام زندانیان سیاسی/ آل‌خلیفه مجری اوامر سعودی‌ها استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «ابراهیم الغریفی»، فعال بحرینی د اظهار داشت: جنایت صبح امروز رژیم آل خلیفه در اعدام سه فعال سیاسی بحرین به اعتراضات مسلحانه ضد رژیم منجر خواهد شد.

وی تاکید کرد: ملت مقاوم بحرین طی سال هایی که از آغاز انقلاب این کشور می گذرد در برابر سرکوبگری ها و جنایات رژیم آل خلیفه صبر پیشه کردند اما رژیم همچنان ملت بحرین را هدف می گیرد و این قضیه مخالفان بحرین را به سمت اعتراضات مسلحانه خواهد کشاند.

الغریفی تحرکات نهادهای حقوقی بین المللی در قبال حوادث بحرین را بی ارزش خواند و گفت: رژیم آل خلیفه در حالی مرتکب جنایت می شود که برایش هیچ واکنش یا انتقاد سیاسی از داخل یا خارج اهمیتی ندارد.

فعال بحرینی با تاکید بر اینکه مخالفان مسلح بحرین فعالیت های مسلحانه خود را در مقابله با تخلفات رژیم آل خلیفه آغاز کرده اند، گفت: مخالفان شب گذشته یک مزدور را در شهرک بنی جمره هدف گرفتند.

«حسین العلوی»، عضو ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین نیز اظهار داشت: در پی اعدام سه جوان معترض بحرینی راهپیمایی های گسترده مردمی در اعتراض به جنایات رژیم آل خلیفه به سمت شهرک السنابس به راه افتاد.

وی با بیان اینکه تظاهرات کنندگان شعار سرنگونی رژیم آل خلیفه را سر می دهند، افزود: مردم معترض با در دست داشتن تصاویر سه شهید امروز بحرین بر ادامه راه آنها تا سقوط دیکتاتوری در کشورشان تاکید کردند.

العلوی با اشاره به اینکه جوانان بحرینی خیابان ها را مسدود کرده و شبه نظامیان و مزدوران رژیم ال خلیفه را هدف گرفتند، گفت: تظاهرات علیه ال خلیفه همچنان ادامه دارد.

مناطق مختلف بحرین از صبح امروز شاهد موج اعتراضات و خشم مردمی به اعدام سه جوان معترض بحرینی است جوانان انقلابی با به آتش کشیدن خیابان ها و میادین اعتراض خود را به جنایت آل خلیفه اعلام و بر ادامه تحرکات مردمی برای دستیابی به حقوق مشروع خود در تعیین سرنوشت و قصاص خون جوانانشان تاکید کردند.

شماری از مزدوران رژیم آل خلیفه و لباس شخصی های رژیم هم با مردمی که برای اعتراض به خیابان ها آمده بودند درگیر شدند که به دنبال آن مزدوران ال خلیفه به سوی معترضان گلوله های گاز اشک آور شلیک کردند.

رژیم آل خلیفه با اعدام جوانان بحرینی دست به خودکشی زد

علی اللبان، معارض بحرینی اظهار داشت: حکومت بحرین بدون مراعات حقوق شهروندی و احساسات خانواده هایشان و همه ملت بحرین سه جوان معترض بحرینی را اعدام کرد بدون اینکه نسبت به پیامدهای این عمل شرم آور ترسی داشته باشد.

وی افزود: به نظر می رسد دولت بحرین دست به خودکشی زده یا مقاصد دیرینه خود برای نسل کشی ملت بحرین را دنبال می کند چون این اقدام شرم آور و تعرض به حقوق بشر بدون مجازات رها نمی شود.

معارض بحرینی با اشاره به احتمال کشیده شدن اعتراضات بحرین به درگیری های مسلحانه گفت: ملت بحرین همه راه حل های مسالمت آمیز را در قبال رژیم آل خلیفه دنبال کردند اما رژیم سر عقل نیامد.

اللبان گفت: گروه مقاومت سرایا الاشتر در بحرین شب گذشته با یک قبضه سلاح کلاشینکوف به یک گشتی متعلق به نیروهای رژیم حمله کردند و این گروه مسئولیت آن را پذیرفت تا به دولت در قبال اقدامات خودسرانه اش هشدار بدهد.

معارض بحرینی احکام اعدام صادر شده علیه سه شهروند بحرینی را ناعادلانه و خلاف ضوابط شرعی و قانونی توصیف و تاکید کرد و گفت: این احکام با انگیزه های سیاسی و انتقام جویانه صادر شده و به اجرا درآمد چون از متهمان در اتاق های شکنجه اعتراف گرفته شده بود.

آل خلیفه مجری اوامر همتای سعودی است

وی شتابزدگی رژیم آل خلیفه در اجرای احکام اعدام این سه جوان بحرینی را دلیل محکمی بر سرگردانی حکومت بحرین و گرایش انتقام جویانه و تروریستی آن خواند و گفت: رژیم ال خلیفه دستور رژیم تروریست آل سعود را پیاده می کند که به دنبال فتنه انگیزی های طائفه ای خونبار در منطقه است بخصوص که پس از شکست هایی که عربستان در عراق، سوریه و یمن متحمل شده و رژیم آل خلیفه می خواهد همتای سعودی خود را با ارتکاب جرایم در حق شهروندان شیعه خود دل خوش کند.

اللبان با بیان اینکه رژیم آل خلیفه همچنین به دنبال رسیدن به منافعی سیاسی و اقتصادی از اجرای احکام اعدام جوانان شیعه بحرینی است، گفت: بحرین می خواهد از امارات که مزدوران خود را برای قتل جوانان به بحرین فرستاد و با هلاکت یکی از آنها مواجه شد به این شکل دلجویی کرده و کمک های مالی در ازای آن دریافت کند.

فعال بحرینی با تاکید بر اینکه ال خلیفه با چراغ سبز اربابان انگلیسی خود جرات ارتکاب اینچنین جنایات تروریستی را پیدا کرده گفت: در مدت اخیر تحرکات دیپلماتیک بین 2 کشور بیشتر شده و پایگاه انگلیس هم در بحرین افتتاح شده و از سوی دیگر آل خلیفه در حال عادی سازی روابط خود با رژیم اشغالگر اسرائیل است تا با کمک های اسرائیل ارکان متزلزل خود را ثابت کند.

اللبان ضمن درخواست از جامعه عربی و اسلامی برای اعلام همبستگی با ملت مظلوم بحرین گفت: هرگز بعید نیست که رژیم آل خلیفه توطئه نسل کشی ملت بحرین و جایگزینی آن با صهیونیست ها را داشته باشد تا بحرین امتداد اراضی اشغالی فلسطین شده و رژیم ال خلیفه مجری نقشه های اسرائیل از نیل تا خلیج فارس باشد.

بر اساس تازه ترین اخبار رژیم آل خلیفه با شمار زیادی از خودروهای زرهی و عناصر امنیتی خود در منامه و ورودی های منطقه السنابس مستقر و به حال آماده باش درآورده است.

رژیم آل خلیفه همچنین با استقرار شمار زیادی از نیروهای خود در ورودی های منطقه بنی جمره، ماموران خود را برای یورش به به خانه های شهروندان این منطقه فرستاد و دستکم 2 جوان را بازداشت کرد.

منطقه النویدرات بحرین نیز در اعتراض به اعدام این سه جوان بحرینی شاهد تظاهرات خشمگین مردمی است.

جماعت علمای بحرین و شماری از نهادها، جنبش ها و جمعیت های بحرین نیز ب صدور بیانیه هایی تایید و امضای اجرای حکم اعدام سه جوان بحرینی را محکوم کردند.

دادگاه تجدیدنظر بحرین 9 ژانویه (20 دی) سامی مشیمع، عباس جمیل طاهر السمیع و علی عبدالشهید السنکیس را در ارتباط با آنچه کشتن چند نیروی پلیس در یک بمب‌گذاری عنوان‌شده، مجرم شناخت.

رژیم بحرین این سه نفر را به دخالت در یک بمب‌گذاری که ماه مارس 2014 میلادی در یک روستا در نزدیکی منامه، پایتخت این کشور، روی داد متهم کرده است. در این بمب‌گذاری، چند نیروی پلیس، ازجمله یک افسر اماراتی، کشته شدند.

این دادگاه هفت متهم دیگر را به حبس ابد محکوم و از هشت متهم نیز سلب تابعیت کرده است.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده،دو معترض دیگر نیز اعدام شده‌اند اما هنوز جزئیاتی از هویت آنها افشا نشده است.

این احکام در حالی اجرا شد که محکومان بر بی‌گناهی خود اصرار داشتند و انجمن‌های حقوقی گفته‌ بودند اعتراف‌ها زیر شکنجه گرفته شده است.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار