مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس کردستان:

ملت ایران آزادترین و عزتمندیرین ملت ها در جهان است

مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان گفت:به سبب پایمردی‌ها و فداکاری‌‌های مادران، پدران و جوانان این مرز و بوم اینک ملت ایران به عنوان آزادترین و عزتمندیرین ملت ها در جهان شناخته شده‌ است.
کد خبر: ۲۲۲۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷ - 16January 2017
به گزارش دفاع پرس از سنندج، سرهنگ پاسدار محمدرضا شرفبیانی ظهر امروز در یادواره شهدای بمباران 28 دی ماه سال 65 که در مدرسه دخترانه 28 دی شهرستان سنندج برگزار شد با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای این واقعه اظهار داشت: 28 دی ماه سال 65 رژیم بعث عراق که در جبهه های جنگ شکست های سنگینی را از رزمندگان سپاه اسلام متحمل شده بود، به جهت عقده گشایی به بمباران مناطق مسکونی روی آورد.

وی گفت: سال 1365سال اوج نبرد در جبهه های جنگ بود چرا که سال 64 بعد از عملیات والفجر 8 وقتی فاو توسط رزمنگان فتح شد قدرت نظامی ایران صدام و حامیانش را بهت زده کرد و در امتداد آن موفقیت خیره کننده عملیات کربلای 5 در منطقه شلمچه صدام را در تنگنای منفعل کننده ای قرار داد.

وی اظهار داشت: صدام برای جبران شکست ها، با این تفکر خام که با بمباران شهرهای مسکونی و ایجاد نارضایتی بین مردم میتواند عقبه جبهه نبرد را متزلزل کند شروع به بمباران مناطق مسکونی کرد.

سرهنگ شرفبیانی در ادامه گفت: بمب باران 28 دی ماه سنندج هم با هدف ایجاد نارضایتی مردم از ادامه جنگ صورت پذیرفت، ولی مردم بابصیرت سنندج در حالی که زخم خورده بمباران ناجوانمردانه صدام بودند و هنوز اجساد عزیزانشان در زیر آوار های باقی مانده بود در حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به خیابان ها آمدند و با شعارهای «مرگ برصدام»، «مرگ بر آمریکا » و «مرگ بر استعمارگران» جواب قاطعانه ای به این عمل جنایتکارانه صدام وحامیان غربی او دادند.

وی در ادامه بیان داشت: دانش آموزان با مراجعه به وصیت نامه شهدای 28 دی ماه و با مطالعه دقیق این وصیت نامه ها باید با فداکاری ها و رشادت های پدران، مادران، برادران و خواهران خود بیشتر آشنا شده و خواسته آنان که همانا حفظ وحراست از «نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران»است را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

انتهای پیام/
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار