مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس:

دستگاهها برای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت وارد میدان شوند

«سردار خضرایی» با بیان اینکه ‌نتایج تحقیقات علمی ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در اختیار مسئولان قرارداده خواهد شد گفت: دستگاهها برای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت بیش از گذشته وارد میدان شوند.
کد خبر: ۲۲۲۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶ - 17January 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سردار «جواد خضرایی» مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس امروز(سه شنبه) درنشست خبری با رسانه‌ها با بیان اینکه امیدواریم در یک پروسه زمانی یک ساله بتوانیم نتایج تحقیقات علمی دفاع مقدس را دراختیار مسئولان مربوطه قراربدهیم اظهارکرد: با استفاده ازنتایج تحقیقات علمی دوران هشت سال دفاع مقدس راهکارهای ترویج فرهنگ ایثار ومقاومت بازآفرینی شود.

وی با گلایه از برخی از دستگاهها و نهادها درهمکاری ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت، خاطرنشان کرد:‌ انتظار می رفت تا همه نهادها و سازمان‌ها و مراکزعلمی و پژوهشی درجهت بهره‌گیری از معارف و ارزش‌های دوران دفاع مقدس وارد میدان شوند.

وی با اشاره به نام گذاری جنگ تحمیلی با عنوان دفاع مقدس افزود: این دفاع درخود الهامات ارزشی نهفته دارد اما تاکنون آن طور که باید نتوانسته‌ایم از این الهامات درجهت تعالی اخلاقی و معنوی جامعه استفاده کنیم و مصداق آن وجود اندک کارهای علمی از جمله تدوین پایان‌نامه دانشجویان با موضوع ایثار و شهادت است.

وی تشکیل شورای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت را از جمله اقدامات انجام شده با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد.

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس با بیان اینکه ازپایان‌نامه‌های دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری با هدف پیوند دانشگاه و متولیان فرهنگ ایثار و شهادت حمایت مالی می کنیم، افزود:‌ باید از نتایج تحقیقات انجام شده درمراکزعلمی راهکارهای جدیدی بدست آوریم.

وی ادامه داد: تاکنون با 129 دانشگاه مکاتبه کرده‌ایم و ‌تاکنون بیش از 2 هزارعنوان در زمینه فرهنگ ایثار و مقاومت تعریف شده است.

سردارخضری دربخش دیگرسخنانش به برگزاری دو همایش گردشگری و موزه‌های دفاع مقدس در روزهای سوم و هشتم اسفندماه خبرداد وگفت: در این راستا با بیش از 40 سازمان، نهاد و دانشگاه و وزارتخانه همکاری داریم.
دبیرعلمی همایش مبانی طراحی موزه‌های دفاع مقدس هم به معرفی اهداف این جشنواره پرداخت.

سیدجواد هاشمی فشارکی، تبیین مبانی طراحی و چارچوب طرح معماری موزه‌های دفاع‌مقدس مبتنی برتاثیرگذاری سازنده آموزه­‌های دفاع مقدس برمخاطبین، تبیین مبانی هنری اثرگذار بر کالبد موزه دفاع‌مقدس، ارائه راهکارهای خلق مکان­‌های الهام بخش فرهنگ دفاع‌مقدس برای طراحان و هنرمندان، شناسایی، گردآوری و تدوین و ترویج مبانی و مفاهیم علمی تولید شده در طراحی موزه‌های دفاع مقدس و کمک به تولید علم و دانش بومی و خلق هنر حماسی اسلامی در ترویج آموزه‌های جنگ تحمیلی از طریق موزه‌های دفاع مقدس را اهداف این همایش برشمرد.

وی افزود: این همایش 8 اسفند امسال در باغ موزه دفاع‌مقدس برگزار می شود و 15 دانشگاه معتبر با ما همکاری می‌کنند.

درادامه دبیر اجرایی همایش ملی موزه‌های دفاع مقدس و گردشگری، گزارشی از اقدامات انجام شده برای برگزاری این همایش را ارائه کرد.

اصغر رضوانی آخرین مهلت ارسال مقالات به همایش علمی موزه‌های دفاع مقدس و گردشگری را تا 20 بهمن اعلام کرد وافزود:‌ با توجه به تماس‌های متعدد محققین و پژوهشگران، مهلت ارسال مقالات تمدید شده است و تیم داوری موظف است تا به محض دریافت مقالات،کار داوری آثار را شروع کند.

«جایگاه مفهومی موزه­‌های دفاع مقدس وگردشگری، یادمان‌های دفاع مقدس وگردشگری، ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت، تجربه­‌های جهانی موزه­‌های جنگ و گردشگری، باغ موزه­‌های دفاع‌مقدس و توسعه گردشگری(بازار داخلی و خارجی)، الگوهای عملیاتی توسعه گردشگری موزه­‌های دفاع مقدس، جاذبه­‌ها و تنوع بخشی محصول گردشگری، بازاریابی گردشگری موزه‌های دفاع‌مقدس، مدیریت توسعه موزه­‌های دفاع مقدس و گردشگری، گردشگری دفاع مقدس، کودکان و نوجوانان، آموزش راهنمایان و گردشگری دفاع مقدس و گردشگری دفاع مقدس و قدرت نرم را محورهای این همایش برشمرد.

رضوانی افزود: همایش علمی موزه‌های دفاع مقدس و گردشگری به همت موزه دفاع مقدس، سوم اسفند ماه سال جاری و همزمان با آغاز عملیات خیبر در محل این موزه برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار