به همت مدرسه شهید صادقی قمی؛

یادواره شهدای دانش آموز بمباران هوایی قم برگزار شد

یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی بمباران‌های هوایی شهر قم عصر روز گذشته با حضور مسئولان آموزش و پرورش در مدرسه ابتدایی شهید صادقی قمی شهر پردیسان قم برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۲۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶ - 22January 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، در یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی بمباران های هوایی قم که با محوریت یادبود شهدای گروه سرود مدرسه راهنمایی قطب راوندی در سال 65 برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی امام جمعه پردیسان طی سخنانی مقام و مرام شهیدان مظلوم و بزرگوار انقلاب اسلامی را ارج نهاد و بر ولایتمداری و استمرار راه شهدا تاکید کرد.

در این مراسم که مهدی علی اکبرزاده مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش، شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، علی فیض رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه چهار قم، شهردار پردیسان، مسئولانی از سپاه و بسیج و دانش آموزان مدرسه شهید صادقی قمی حضور داشتند، فیلم آخرین سرود دانش آموزان شهید به نمایش گذاشته شد و در پایان، از خانواده های شهدای گروه سرود با اهداء هدایایی تقدیر به عمل آمد.

مشابه چنین مراسمی در سالگرد شهادت نوجوانان گروه سرود، با حضور خانواده های معظم شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس در مسجد جوادالائمه(ع) خیابان 19 دی قم نیز برگزار شد.

اول بهمن سال 1365 بود که دانش آموزان گروه سرود مدرسه قطب راوندی پس از اینکه به همراه مربی خود شهید حمید صادقی قمی، آخرین سرود خود را در آستانه دهه فجر در سینما تربیت اجرا کردند، در مسیر بازگشت در محل سه راه بازار قم هدف حمله هواپیماهای دشمن بعثی قرار گرفتند و نامشان در زمره 100 شهید بمباران هوایی قم ثبت گردید؛ تعداد دیگری از معلمان و دانش آموزان قم نیز در سایر بمباران های هوایی این شهر به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها