برگزاری نشست تبيين دانشنامه دفاع مقدس در حوزه تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان سمنان

نشست تبيين دانشنامه دفاع مقدس در حوزه تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان سمنان برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۲۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸ - 22January 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از سمنان، نشست هماهنگی مدخل گزينی دانشنامه دفاع مقدس در حوزه تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان سمنان با حضور غنيان، مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان سمنان، مظاهری مشاور استاندار در امور ايثارگران،  مدیران  ادره کل حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، برخي از مديران مرتبط و مطلع از دوران دفاع مقدس و جمعي از پيشكسوتان حوزه كار و توليد و تعاون در سالن جلسات اين اداره كل برگزار شد.

در ابتدای اين نشست اسماعيل غنيان ضمن تشکر از حضار و گراميداشت ياد و خاطره شهداي دفاع مقدس و امام شهدا (ره)، و خصوصاً شهداي کار و توليد و تعاون، با اشاره به فراز و نشيب‌هاي زيادي که در جنگ تحميلي و پس از پيروزي در آن با آنها روبرو بوديم، خاطرنشان ساخت. اين سختي‌ها و فراز و نشيب‌ها بود که باعث بالندگي و سازندگي و تعالي انقلاب و مردم انقلابي شد.

وي با اشاره به تبيين جايگاه بين‌المللي ايران پس از پيروزي در دفاع مقدس افزود: حفظ شرايط و اتفاقات پيش آمده که براي نسل‌هاي بعدي به مثابه الگو و سند هستند هميشه در دست اقدام بوده و خوشبختانه هم اکنون بسيار جدي‌تر از گذشته دنبال مي‌شود.

وي ضمن تشکر از اقدامات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس و امور ايثارگران استانداري بر لزوم نشر فعاليت‌ها و تلاش‌هاي جامع کار و توليد در جنگ تحميلي تأکيد کرد.

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان سمنان با بيان اينکه تاكنون 194 شهيد گرانقدر در جامعه کارگري شناسايي شده‌اند، خاطرنشان ساخت، با ورود به عرصه‌هاي ديگر تعداد شهداي جامعه کارگري استان از اين تعداد هم بسيار بيشتر خواهد شد.

در ادامه مظاهري، مشاور استاندار در امور ايثارگران، ضمن تشکر از حاضرين در جلسه و همچنين دکتر غنيان، اظهار داشت: طبق بررسي‌هاي انجام شده در صد سال گذشته هيچ جنگي ويژگي‌هاي جنگ تحميلي ايران را نداشته است.

وي با اشاره به آغاز کار تهيه دانشنامه در استان سمنان افزود: با توجه به تحليل جنگ از سوي دشمن بايد براي آيندگان مستندات علمي باقي گذاشته شود، تا دشمنان نتوانند اهداف و تاريخچه جنگ را تحريف کنند. وي ضمن اشاره به لزوم مشخص شدن نقش تک تک استانها در دفاع مقدس، با بيان اينکه از 5000 سوژه جمع‌آوري شده در دايرة‌المعارف کشوري 3300 مورد آن در حال تبديل شدن به مقاله و مستندسازي است، کار سوژه يابي در استان را ضروري دانست.

وي با تأکيد مجدد بر حضور مؤثر کارگران استان در دوران دفاع مقدس خاطرنشان ساخت قطعاً سوژه‌هاي فراواني در اين صنف وجود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار