شیخ صادق النابلسی:

افراط‌گرایی در اسلام وجود ندارد/ اصطلاح «اسلام رادیکال» ساخته و پرداخته آمریکاست

رئیس حوزه علمیه امام صادق(ع) لبنان اصطلاح «اسلام رادیکال» را ساخته و پرداخته آمریکا دانست که هدف از ابداع آن تخریب وجهه اسلام و تبدیل آن به دستاویزی برای مبارزه با این آیین مقدس است.
کد خبر: ۲۲۳۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴ - 23January 2017
افراط‌گرایی در اسلام وجود ندارد/ اصطلاح «اسلام رادیکال» ساخته و پرداخته آمریکاستبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، شیخ «صادق النابلسی»، استاد علوم سیاسی و روابط بین الملل لبنان و رئیس حوزه علمیه امام صادق(ع) بیروت، در گفت‌وگویی اظهار داشت: اختلاف عمیق و شکاف بزرگی بین محافل لبنانی در خصوص انتخابات پارلمانی لبنان و تعدیلاتی که باید در این قانون انجام شود، به چشم می‌خورد.

رئیس حوزه علمیه امام صادق(ع) بیروت افزود: در مقطعی از تاریخ قرار داریم که جهان عرب و جهان اسلام در ضعف و تزلزل قرار دارند، روندی که انتظار می‌رود، در دوران ریاست جمهوری ترامپ نیز ادامه یابد و وحدت و انسجامی در میان این کشورها حاصل نشود.

شیخ النابلسی با بیان اینکه ضعف و تزلزل حاکم بر جهان اسلام و جهان عرب یکی از پیامدهای سیاست آمریکا در منطقه است که در دوران ریاست جمهوری ترامپ نیز ادامه خواهد یافت، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین هدف این سیاست معرفی کردن اسلام بعنوان عامل و سرمنشا تمام رخ‌دادهای ناخوشایند جهانی است.

مقوله‌ای بنام افراط‌گرایی در اسلام وجود ندارد

وی با توضیح اینکه سال‌هاست که دولت‌های روی کار آمده در غرب، اسلام رادیکال را سرمنشا فتنه‌ها و جنگ‌ها و اختلافات رخ داده در منطقه و جهان معرفی می‌کنند، تاکید کرد: غرب به سرکردگی آمریکا با توسل به این دستاویزها جنگ با دین مبین اسلام را آغاز کرد.

رئیس حوزه علمیه امام صادق(ع) بیروت با اشاره به اینکه دین مبین اسلام از چنین اتهامات واهی و بی‌پایه و اساس مبراست، تصریح کرد: افراط گرایی از مقولاتی است که اسلام بشدت آن را نکوهش کرده و آنچه امروزه تحت عنوان گروه‌های اسلامگرای تندرو مشاهده می‌شوند، ساخته و پرداخته آمریکا است.

آمریکا عامل تمام جنگ‌افروزی‌هاست

شیخ النابلسی با تاکید بر اینکه آمریکا مسئول و عامل اصلی تمام جنگ‌ها، بحران‌ها و آشوب‌های جاری در عرصه بین الملل و منطقه است، افزود: پیامدهای این جنگ‌افروزی و فتنه‌انگیزی می‌رود تا دامان کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا را بگیرد.

وی درباره انتخابات پارلمانی لبنان نیز گفت: تعدیلات و اصلاحاتی که قرار است در قانون انتخابات صورت گیرد، باید به‌گونه‌ای باشد که موازنه‌های کنونی قدرت در عرصه سیاسی لبنان را حفظ کند و اگر درصدد ایجاد تغییراتی در این موازنه است، باید با توافق همه طرف‌ها و جریان‌ها باشد.

شیخ نابلسی تاکید کرد: تعدیل و اصلاح قوانین انتحاباتی در لبنان از جمله قانون شصت باید در نهایت دقت و با احتیاط انجام شود تا به منافع و اهداف هیچ یک از گروه‌ها و جریان‌های سیاسی لبنانی و در نتیجه ثبات و استقرار لبنان لطمه وارد نکند.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها