سردار رضایی:

تشكيل گروه رزمی در مرزهای دريايی/ حركت دريابانی از ساحل به سمت عمق دريا و مرز دريايی باشد

فرمانده مرزبانی ناجا در بازديد از مرزهای دريايی هرمزگان بر لزوم تشكيل گروه رزمی در مرزهای دريايی جنوب كشور و فاصله گرفتن دريابانی از ساحل به سمت عمق دريا و نوار مرزی تاكيد كرد.
کد خبر: ۲۲۳۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰ - 28January 2017
تشكيل گروه رزمی در مرزهای دريايی/ حركت دريابانی از ساحل به سمت عمق دريا و مرز دريايی باشد

به گزارش دفاع پرس از هرمزگان، سردار قاسم رضایی در سفر به استان هرمزگان و حضور در پایگاه دریابانی قشم، با یک فروند شناور تندروی 60 فوتی از نوار مرزی استان و جزایر «لارک، هرمز و هنگام» بازدید کرد و از نزدیک نحوه نظارت دریابانان استان از حوزه استحفاظی را مورد ارزیابی قرار داد.

فرمانده مرزبانی ناجا در ادامه با حضور در جلسه جمع بندی نظارتی فرماندهی دریابانی هرمزگان با تاكید بر اجرای راهبردهای مرزبانی ناجا در دریا و تقویت یگان های مرزی این حوزه، اظهار داشت: اولویت اصلی ما حفاظت از مرزها و در كنار آن مبارزه با قاچاق و جلوگیری از تجاوزات مرزی، سرقت‌های دریایی و ساماندهی شناورها است.

وی با بیان اینکه نگاه باید به سمت خط مقدم مرز باشد بر حفظ، مراقبت و جلوگیری از تجاوزات مرزی و ترددهای غیرمجاز در مرزها تاکید و تصریح کرد: در ماموریت‌ها باید اولویت گذاری از اهداف مهم تلقی شود، بایستی ماموریت‌های دریابانی از محدوده ساحل جدا و به سمت عمق دریا و نوار مرز دریایی حركت كند.

سردار رضایی، راه اندازی و تشكیل گروه رزمی در دریا را برای تقویت مرزهای دریایی كشور ضروری و مهم بیان كرد و ادامه داد: با تشكیل گروه رزمی در مناطق مرز دریایی و نیز استفاده از پاسگاه‌های شناور مرزی به‌عنوان دیده‌بان می‌توان در پیشبرد ماموریت‌های این حوزه موفق‌تر عمل كنیم.

وی با تاكید بر اینكه ما مرزبان هستیم نه ساحل بان، تصریح كرد: هر چقدر از ساحل فاصله بگیریم و به سمت عمق دریا و نوار مرز پیش برویم در ماموریت‌های دریایی موفق‌تر عمل خواهیم كرد.

فرمانده مرزبانی ناجا به تقویت گارد شیلات، تقسیم بندی وظایف و ماموریت‌های دریایی نیز اشاره و تاكید كرد: گارد شیلات به‌عنوان یک رده و توان عملیاتی مكمل ماموریت‌های مرزبانی است، در این رده بایستی با تعامل و همكاری اداره كل شیلات و با تعیین وظایف، ماموریت سرویس‌دهی و سرویس‌گیری را انجام دهد.

سردار رضایی، افزایش چشمگیر كشفیات دریابانی استان هرمزگان نسبت به سال قبل و امنیت مرزهای آبی استان را نتیجه تلاش، ایثار، از خود گذشتگی مرزبانان و نیز هدفمند شدن ماموریت‌ها عنوان كرد و گفت: البته خانواده‌های معظم مرزبانان نیز در این موفقیت‌ها نقش مهمی داشته‌اند، با فراهم كردن بستر مناسب در خانه زمینه را برای تصمیم‌گیری و تصمیم سازی مدیران در دریابانی استان را فراهم كرده‌اند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بیان عنوان من انقلابیم و شاخصه‌های این عنوان، گفت: اشرافیت در كار، مردم دوستی، برای رضای خدا كار كردن، كار را زمین نگذاشتن، روح الهی را بر كار حاكم كردن را از جمله اقداماتی دانست كه با شعار من یک انقلابی‌ام سنخیت دارد.

سردار رضایی در خاتمه از تلاش و زحمات شبانه روزی مرزبانان استان هرمزگان تقدیر و قدردانی كردند.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار