کشف یک تُن مواد منفجره در چشمه‌های «الفیجه»

منابع سوری با اعلام خروج اولین گروه از افراد مسلح از منطقه «وادی‌بردی» در حومه دمشق از کشف و خنثی‌سازی یک تن مواد منفجره در چشمه‌های «الفیجه» خبر دادند.
کد خبر: ۲۲۴۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵ - 29January 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، اولین مرحله از اخراج افراد مسلح از منطقه «وادی‌بردی» انجام شد و اتوبوس‌های حامل این افراد شهرک‌های «عین‌الفیجه» و «کفرازیت» را به سمت روستای «دیرقانون» ترک کردند تا از آنجا به «ادلب» بروند که کاملا در اشغال تروریست‌های تکفیری قرار دارد، با خروج این افراد،‌بخش اعظم منطقه «وادی‌بردی» پاکسازی شده است.
 
این در حالی است که تیم‌های مهندسی و بازسازی به بازسازی تاسیسات آب در چشمه‌های «الفیجه» ادامه می‌دهند و حدود یک تن مواد منفجره را که تروریست‌ها پیش از فرار از این مکان جاسازی کرده بودند، کشف و خنثی کردند.

 تاکید ارتش سوریه بر  ادامه عملیات مبارزه با تروریسم

فرماندهی ارتش سوریه هم بیانیه‌ای درباره حوادث  اخیر منطقه «وادی‌بردی» صادر کرده است که در این بیانیه آمده است : نیروهای مسلح با همکاری گروه‌های دفاع مردمی و نیروهای پشتیبان ماموریت خود در بازگرداندن امنیت و ثبات به شهرک‌ها و روستاهای وادی بردی در حومه غربی دمشق را پس از چندین رشته عملیات موفقیت‌آمیز انجام دادند.

این بیانیه با اشاره به دقیق و حساس بودن عملیات ارتش در این منطقه برای حفظ جان غیرنظامیان و نیز فراهم کردن شرایط مناسب برای انجام آشتی در برخی روستاها و شهرک‌ها اعلام کرد این راهبرد ارتش سوریه به آزادسازی «بسیمة،عین الخضرا، دیر مقرن، عین الفیجة، دیر قانون، کفیر الزیت، الحسینیة، کفر العوامید، برهلیا، إفرة و بازار وادی بردی» به مساحت کلی 400 کیلومتر مربع منجر شده است.

ارتش سوریه در این بیانیه بر عزم خود برای ادامه ماموریت ملی در مبارزه با تروریسم تاکید کرد و بار دیگر از تمام کسانی که سلاح به دست گرفته‌اند خواست از فرمان عفو ریاست‌جمهوری بهره برده و سلاح‌های خود را زمین گذاشته و به زندگی طبیعی و مشارکت در ساخت کشور بازگردند.

هلاکت ده‌ها داعشی در دیرالزور

در شرق سوریه هم نیروهای ارتش بیش از 30 تروریست داعشی را در «دیرالزور» به هلاکت رساندند و یک انبار مهمات را هم منهدم کردند، منابع سوری از ادامه پیشروی ارتش به سمت مواضع داعشی‌ها در منطقه المقابر در محور جنوبی دیرالزور در سایه درگیری‌های شدید و تلفات سنگین تکفیری‌ها خبر داده‌اند.

در حمص هم نیروهای ارتش سوریه با همکاری نیروهای پشتیبان، گردان المهجوره واقع در شمال تپه‌های التیاس در حومه شمالی را پس از هلاکت شماری از تروریست‌های داعشی و فرار تروریست‌های باقی‌مانده آزاد کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها