رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر مطرح کرد؛

عضویت 7 هزار نخبه و مخترع ایثارگر در مرکز دانش پژوهان/ ارائه 707 مقاله علمی در سال جاری

«محمدرضا کمری» با اشاره به ارائه 707 عنوان مقاله نیز به کنگره‌های علمی پژوهشی گفت: در حدود 7 هزار نخبه و مخترع علمی در مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر عضو هستند.
کد خبر: ۲۲۵۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳ - 04February 2017
عضویت 7 هزار نخبه و مخترع ایثارگر در مرکز دانش پژوهان/ ارائه 707 مقاله علمی در سال جاری

 به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس،  «محمدرضا کمری» رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری صبح امروز شنبه (16 بهمن ماه) با اصحاب رسانه در خصوص برنامه های این مرکز در ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: فردا نمایشگاه آثار نخبگان هنری شاهد و ایثارگر با عنوان «رویش دوباره» شامل آثار 22 نفر از برترین های فرزندان شاهد، جانباز و ایثارگر شمال 10 اثر در حوزه های خوشنویسی، نقاشی گرافیک، عکاسی، هنرهای سنتی و نگارگری که در مسابقات مختلف حائز رتبه بوده اند در فردا با حضور مسئولان بنیاد شهید از ساعت 10 صبح در موزه شهدا افتتاح می شود. این نمایشگاه همه روزه از ساعت 9 الی 16 برای بازدید عموم آزاد است.

برپایی غرفه آثار و توانمندی های در راهپیمایی 22 بهمن

وی با اشاره به برپایی غرفه آثار و توانمندی های تشکل های شاهد و ایثارگر در راهپیمایی 22 بهمن افزود: در غرفه ای 90 متری ما بین خیابان خوش تا شادمان که برای اولین بار به همت تشکل ها برپا شده است آثار و توانمندی ها به نمایش گذاشته می شود. برای مثال دست سازه های آثا ساخته شده توسط آزادگان در دوران اسارت در این غرفه بازسازی شده و در معرض عموم مردم قرار می گیرد همچنین کتاب های به چاپ رسیده توسط ایثارگری نیز در این غرفه به معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

نامه دانش آموزان به یک شهید

کمری تصریح کرد: هم چنین برای اولین بار با همکاری وزارت آموزش و پرورش طرح «نامه ای به یک شهید» در کلیه مدارس سراسر کشور ابرگزار می شود . در این طرح کلیه دانش آموزان سراسر کشور می توانند آثار خود را تا 22 اسفندماه به دبیرخانه ارسال کنند و پس از آن آثار به داوری گذاشته خواهد شد و در نهایت 220 اثر برگزیده انتخاب می شود.

برپایی نمایشگاه دستاوردهای علمی مخترعین و نخبگان در هفته شهید

نمایشگاه دستاوردهای علمی مخترعین و نخبگان در هفته شهید برپا می شود، تا رتبه ها و جوایزی که نخبگان به دست آوردند به معرض دید عموم قرار گیرد. در سال 95 نزدیک به 409 اختراع در مرکز دانش پژوهان داشتیم که 35 دانش آموز جهانی در المپیادهای جهانی و هشت دانشجو در المپیادهای علمی توانستند حایز کسب رتبه شوند و جزو برترین ها باشند.

وی با اشاره به آماری از نخبگان این مرکز عنوان کرد: در المپیادهای دانش آموزی کشوری 22 نفر و بین دانشجویان نمونه 36 نفر عضو مرکز دانش پژوهان هستند. در بین برترین های کنکور کارشناسی 31 رتبه برتر داشتیم، کنکور کارشناسی ارشد 20 نفر و کنکور دکتری هفت نفر از مرکز دانش پژوهان و نخبگان حضور داشتند.

ارائه 707 مقاله بین المللی توسط اعضای مرکز دانش پژوهان شاهد و ایثارگر

کمری تصریح کرد: سال گذشته 210 نفر هیئت علمی از جامعه ایثارگر داشتیم که 33 نفر به درجه استادی، 40 نفر به درجه دانش یاری و 139 نفر درجه استادیاری ارتقا پیدا کردند.

وی با اشاره به دیگر نخبگان این مرکز افزود: برترین های جشنواره های علمی و قرانی 293 نفر بودند که در این آمار نفراتی توانستند در سطح ملی و جوانی رتبه های اول تا سوم را کسب کنند.

وی با اشاره به عضویت 1074 نخبه در مرکز دانش پژوهان گفت: در شش ماهه اول امسال 777 عنوان مقاله ای اس ای جی سی آر و آی سی توسط اعضای مرکز در مجلات بین المللی به ثبت رساندیم که آمار مطلوبی است. از بین آمار نخبگان 58 نفر در مقطع دکترای تخصصی 35 نفر در حوزه تخصص پزشکی 8 نفر فوق تخصص فارغ التحصیل شدند. همچنین 15 نفر از امکانات دوره های تکمیلی فرصت های مطالعاتی استفاده کردند. 37 تالیف و ترجمه کتاب و30 طرح تحقیقاتی معتبر داشتیم. 707 عنوان مقاله نیز به کنگره های علمی پژوهشی ارائه شد.

برگزاری مسابقه عکس «ویرا ایستا زینو»

کمری با اشاره به برگزاری جشنواره عکاسی «ویرا ایستا زینو» عنوان کرد: قرار است این جشنواره هر ساله با کمک سازمان سینمایی فکر، موسسه ویرا و مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر با هدف ارتقا سطح عکاسی در جامعه نخبه و ایثارگر و نیز عکاسان کل کشور در چهار حوزه برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: این چهار حوزه شامل عکاسی مستند، اجتماعی، طبیعت، پرتره و آزاد است که عکاسان تا 25 بهمن مهلت دارند آثار خود را ارسال کنند. 15 اسفند افتتاح نمایش عکس این جشنواره خواهد بود و داوران که جزو برترین اساتید عکاسی کشور هستند که به نفرات اول تا سوم جوایز نفیس اهدا خواهد شد.

عضویت 7 هزار نخبه و مخترع ایثارگر در مرکز دانش پژوهان

رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر با اعلام آمار اعضای نخبه و مخترع ایثارگر این مرکز گفت: تعداد 2 هزار 894 نفر فرزند شهید، 91 همسر شهید، هزار و 502 جانباز، 214 همسر جانباز، 2 هزار 275 فرزند جانباز، 149 نفر آزاده 39 همسر آزاده، 224 فرزند آزاده و پنج آزاده جانباز عضو مرکز هستند که در مجموع 7 هزار 420 عضو را شامل می شوند. این آمار برحسب مقطع تحصیلی در بخش مخترعین دیپلم و زیر دیپلم 232 نقر، کاردانی 113 نفر، کارشناسی 856 نفر، کارشناسی ارشد 2 هزار 659 نفر، دکترا هزار و 764 نفر دکترای تخصصی هزار و 22 نفر، حوزویان 54 نفر حوزویان خارج فقه و اصول120 نفر را شامل می شود. از این آمار 2 هزار و 475 نفر خانم و 4 هزار و 898 نفر آقا هستند.

کمری با بیان این نکته که هنوز نتوانسته ایم بسیاری از نخبگان جامعه ایثارگری را شناسایی کنیم افزود: امروز به راحتی می توانیم این شعار که ایثارگران دیگر نیازمند نیستند بلکه توانمند هستند را با وجود این مصادیق علمی عنوان کنیم.

اعتبار مرکز دانش پژوهان از اعتبارات ناچیز تامین می‌شود

وی با اشاره به اعتبار مالی این مرکز عنوان کرد: سال های گذشته همه هزینه ها از بودجه های جاری و بسیار ناچیز تامین می شد و هیچ کمکی از نهادها و سازمان های دیگر نداشتیم که این مبلغ چیزی در حدود دو میلیارد تومان بود. از بنیاد ملی نخبگان و معاون علمی فناروری تقاضا داریم تا با کمک دستگاه های اجرایی و هئیت وزیران اعتبارات را بیشتر کنند. امیدواریم با تلاش های انجام شده آیین نامه اجرایی ماده 69 با کمک دستگاه هایی که عضو هیئت وزیران و جزو برنامه ریزان هستند در کمیسیون به تصویب رسیده و به زودی اجرایی شود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها