رئیس شورای جمهوری مجلس ملی بلاروس:

همکاری‌های گسترده در زمینه علوم و فنون میان ایران و بلاروس ایجاد شود

میاسنیکوویچ گفت:بلاروس از لحاظ جایگاه تکنولوژیکی در رتبه 45 جهان است و در تکنولوژی‌های های‌تک نیز موقعیت خوبی دارد، از این رو پیشنهاد می‌کنم مجالس دو کشور در جهت همکاری‌های گسترده در حوزه علوم و فنون اقدام کنند.
کد خبر: ۲۲۵۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷ - 06February 2017
همکاری های گسترده در زمینه علوم و فنون میان ایران و بلاروس انجام شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس،  میخائیل میاسنیکوویچ رئیس شورای جمهوری مجلس ملی بلاروس در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به روابط گسترده و مثبت میان دو کشور ایران و بلاروس، گفت: قطعاً شرایط کنونی همکاری‌های دو کشور، راه را برای گسترش روابط پارلمانی ایران و بلاروس باز می‌کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه سطح روابط سیاسی ایران و بلاروس در وضعیت مطلوبی قرار دارد، اما ظرفیت‌های دو کشور، به‌ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری برای تقویت همکاری‌ها بسیار بالاست که باید به این نکته توجه جدی شود.

رئیس شورای جمهوری مجلس ملی بلاروس تصریح کرد: خوشبختانه مواضع ایران و بلاروس در سطح بین‌الملل در رابطه با مسائل کلیدی همسو است، در این حوزه باید از ظرفیت‌های بین‌المللی از جمله اتحادیه بین‌المجالس استفاده درست صورت گیرد.

رئیس شورای جمهوری مجلس ملی بلاروس با اشاره به ضرورت گسترش روابط ایران و بلاروس در حوزه نفت، گفت: خوشبختانه جمهوری اسلامی پیشرفت‌ها و رشد خوبی در سال‌های گذشته داشته است و زیرساخت‌های این کشور در مسائل گوناگون بسیار مطلوب است. از طرف دیگر در رابطه با همکاری‌های بانکی میان دو کشور اقدامات خوبی صورت گرفته است تا این روند تسهیل شود.

«میخائیل میاسنیکوویچ» با بیان اینکه قطعاً همکاری‌های امنیتی میان کشورها از جمله ایران و بلاروس در حوزه مبارزه با تروریسم بسیار مهم است افزود: روابط دو کشور، به‌ویژه در حوزه مذکور باید در پارلمان‌ها مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس شورای جمهوری مجلس ملی بلاروس در پایان این دیدار با تقدیم لوحی رسمی از سوی پارلمان کشورش، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به لاریجانی و مردم ایران تبریک گفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار