سردار سلیمانی در جمع اعضای کمیته زائران و کاروان‌های راهیان نور عنوان کرد؛

افتتاح فاز اول یادمان بیت المقدس در اسفندماه/ برقراری امنیت و ایمنی، اولویت امسال کاروان‌های راهیان نور

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با اشاره به افتتاح فاز اول یادمان بیت المقدس در اسفندماه و حضور زائران در محل یادمان گفت: تقویت ظرفیت اسکان و بالا بردن درصد ایمنی و امنیت زائران اولویت راهیان نور امسال است.
کد خبر: ۲۲۵۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸ - 07February 2017
افتتاح فاز اول یادمان بیت المقدس در اسفندماه/ امنیت و ایمنی، اولویت امسال کاروان‌های راهیان نور

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، جلسه کمیته زائرین و کاروان های راهیان نور کشور با حضور سردار «یعقوب سلیمانی» دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج و نمایندگان سازمان ها و نهادهای مشارکت کننده در راهیان نور صبح امروز (دوشنبه 19 بهمن ماه) در سالن جلسات شهید سپهبد صیاد شیرازی برگزار شد.

در این جلسه سردار سلیمانی از تاسیس فاز اول یادمان بیت المقدس و افتتاح آن در اسفندماه امسال خبر داد و گفت: قرار است یادمان بیت المقدس در منطقه «دب حردان» اهواز ساخته شود که در فاز اول حضور کاروان ها در محل و روایتگری جمعی از روایتگران از دلاوری ها و ایثارگری های رزمندگان را خواهیم داشت.

وی افزود: پیش از این، روایتگری از عملیات بیت المقدس در منطقه شلمچه انجام می شد، در صورتی که آغاز این عملیات در ابتدای جاده اهواز خرمشهر و در نزدیک پادگان حبیب اللهی بود. طراحی یادمان انجام و فاز اول آن با ساخت المان و نصب نقشه منطقه عملیاتی طراحی شده است.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با اشاره به برنامه های امسال راهیان نور گفت: استفاده از ظرفیت های مردمی و موسسات مردم نهاد امسال بیش از سال های گذشته در دستور کار قرار گرفته است؛ چرا که توجه به این موضوع در بالابردن کمیت و کیفیت اعزام ها موثر خواهد بود.

سردار سلیمانی در ادامه افزود: اهتمام و توجه به تقویت ظرفیت اسکان و بالابردن درصد ایمنی و امنیت زائران از موضوعات مهم و اولویت های ما در راهیان نور امسال است که در این خصوص توجیه مدیران کاروان ها و توجه به سلامت شبکه حمل و نقل شامل شبکه حمل و نقل نیروهای مسلح و ناوگان خصوصی کشور در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در این جلسه محل شهادت شهید «حسن باقری» که به تازگی شناسایی و کار تحقیقاتی آن برای تاسیس یادمانی در این مکان به تصویب رسیده معرفی شد.

حجت الاسلام «سید محمد هاشمی» مدیر عامل موسسه طلایه داران نور آفاق از موسسات فعال در حوزه اعزام کاروان های راهیان نور از آمادگی این موسسه برای اعزام کاروان های راهیان نور و ارائه خدمات گوناگون به آنها خبر داد.

«سید یعقوب محمد مرادی» نماینده تام الاختیار وزارت نیرو در ستاد مرکزی راهیان نور نیز در این جلسه به آمادگی این وزارتخانه در تامین زیرساخت های راهیان نور اشاره کرد.

نماینده سازمان میراث فرهنگی نیز به عرضه صنایع دستی در برخی از یادمان های دفاع مقدس و ثبت یادمان شهید حسن باقری ذر سازمان میراث فرهنگی که قرار است کار ساخت و بهره برداری از آن آغاز شود، اشاره کرد.

حجت الاسلام «حسین حسین زاده» نماینده حوزه های علمیه نیز در این جلسه به ظرفیت بالای حوزه های علمیه برای حضور مبلغین و کاروان های طلاب به راهیان نور اشاره کرد و از اعزام اساتید سطح بالای حوزه های علمیه و خانواده های آنان در قالب 50 اتوبوس به راهیان نور از 26 اسفندماه خبر داد.

«سعید بهرامی» نماینده بسیج دانشجویی از اضافه شدن سه بیمارستان صحرایی به چرخه اسکان دانشجویان خبر داد و گفت: کار آماده سازی بیمارستان های امام حسن(ع) و امام علی(ع) تا 70 درصد انجام شده است و کار تجهیز بیمارستان امام رضا (ع) نیز در دست اجراست.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها