امیر گرامی:

تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «آب هرگز نمی میرد» افتخار بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس است

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور گفت: تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «آب هرگز نمی میرد» باعث افتخار همه ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است.
کد خبر: ۲۲۵۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۲ - 08February 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از همدان، امیر سرتیپ دوم ستاد حمید رضا گرامی ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: انتقال فرهنگ ایثار و دفاع ابزارهای متعددی دارد و که شاید بتوان گفت مهم ترین ابزار آن موضوع نشر است و قلم اساتید بزرگی همچون سردار حمید حسام نوشته های بسیار زیبایی را پدید می آورد.

وی در ادامه با بیان اینکه تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب «آب هرگز نمی میرد» باعث افتخار همه ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است، اضافه کرد: ما همچنان به دنبال امتداد این راه هستیم که از این دست نوشته ها که هم واقعی است هم هنر نویسندگی را در خود جای داده و هم کسانی آن را می نویسند که از جنس دفاع مقدس هستند و به عبارتی می توان گفت از جنگ سخت حرف های بسیار نرمی را به مخاطب خود ارائه می دهند.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس هم چنین با اشاره به برگزاری مراسم ششمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در همدان یادآور شد: به عنوان نمایندگان بنیاد حفظ آثار در این مراسم حضور خواهیم داشت و از زحمات حمید حسام و بهناز ضرابی زاده تقدیر خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به چشم اندازی که در حوزه ادبیات دفاع مقدس ترسیم کرده ایم باید از توان همه آحاد مردم در سطح استان ها استفاده کنیم اما این مهم نیاز به تدابیری مانند استفاده از ظرفیت دانشجویان در دانشگاه ها که در همدان به خوبی مورد توجه قرار گرفته است.

امیر گرامی در ادامه خاطرنشان کرد: نوشته هر قدر ساده، گویا و برآمده از یک واقعیت به هنر قلم اگر نگارش شده باشد می تواند مورد تقریظ رهبری قرار گیرد.

وی ادامه داد: در بحث توانمندسازی اساتید جوان در کنار استاید دوران دفاع مقدس برای حوزه آموزش در مراکز آموزشی و دانشگاهی برنامه های زیادی را داریم برای مثال در همدان حدود بیست مدرس وجود دارد که دوران دفاع مقدس را لمس نکرده اند اما اگر توان تدریس داشته باشند و قابلیت های تدرسشان با توجه به مدارک آموزشی تایید شود می توانند در این حوزه فعالیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: اولین بخش مورد تاکید ما در حوزه ادبیات دفاع مقدس توجه به بخش جوانان و کودک و نوجوان است و در نمایشگاه آتی کتاب تهران نیز سعی داریم در این حوزه پر رنگ تر از گذشته حضور یابیم.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور با اشاره نشر آثار ادبی در خصوص شهدای مدافع حرم نیز گفت: در خصوص شهدای مدافع حرم کتاب هایی در بنیاد چاپ شده است و به دنبال انتشار کتبی در مورد شهدای حرم به زبان های دیگر نیز هستیم.

امیر سرتیپ دوم ستاد حمید رضا گرامی در پایان تصریح کرد: یکی از اولویت های اصلی سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در سطح کشور این است که هر استانی طی یک سال با ظرفیت سازی مناسب حداقل 30 کتاب را در محور ها و موضوعات مختلف حوزه دفاع مقدس منتشر و به جامعه هدف ارائه دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار