جعفری در گفتگو با دفاع پرس:

ریل‌گذاری مناسب موجب بالندگی در تولید آثار سینمایی دفاع مقدس می‌شود

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس گفت: نظارت و تصویب فیلمنامه‌ها و تولیدات سینمایی دفاع مقدس می‌تواند ضمن ریل‌گذاری مناسب، موجب بالندگی در زمینه تولید آثار فاخر فرهنگ ایثار و شهادت شود.
کد خبر: ۲۲۶۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳ - 11February 2017

علی اصغر جعفری در گفتگو با خبرنگار دفاع پرس در قم، با اشاره به برنامه حضورش در قم اظهار داشت: حضور در این شهر مقدس فرصت مغتنمی است برای بازدید و تقدیر از تلاش های گسترده ای که در زمینه نشر و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در سطح استان صورت می گیرد.

وی با اشاره به ممیزی آثار تولیدی دفاع مقدس ابراز داشت: خوشبختانه دوستان ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیته صدور پروانه نمایش، همه نیروهای متعهد و لایق و کاردان هستند و تعدادی از آنها نیز عضو شورای تخصصی سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس نیز می باشند.

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس با تاکید بر ضرورت اشراف و تمرکز بر محتوای آثار نمایشی دفاع مقدس افزود: خوشبختانه فیلمنامه هایی که در شورای تخصصی مصوب می شود، مورد وثوق کامل سایر دستگاه ها و بخش های مرتبط نیز هست و البته این یک اقدام بین بخشی بوده و در تلاش و پیگیری هستیم برای این ایده مبتنی بر قانون، سازوکار مناسبی تعریف نماییم.

جعفری با اشاره به حضور مسئولانی با روحیه ایثارگری و دفاع مقدس در معاونت سینمایی وزارت ارشاد، عنوان کرد: فرایند نظارت و تصویب فیلم و فیلمنامه از یکسو موجب تسریع در پاسخگویی به مراجعان و متقاضیان می شود و از سوی دیگر زمینه حمایت از آثار نمایشی را فراهم می کند.

وی تصریح کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به نمایندگی از ستادکل نیروهای مسلح، می تواند با ریل گذاری مناسب و حمایت و توجه سایر دستگاه ها، امور را تسهیل و ظرفیت های دفاع مقدس را برای بهره گیری تهیه کنندگان و هنرمندان و کاهش دغدغه های آنان فعال نماید و موجب بالندگی هر چه بیشتر در این زمینه شود.

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس در بخش دیگری از گفتگوی خود با دفاع پرس با اشاره به ظرفیت های جشنواره عمار افزود: جشنواره فیلم عمار یکی از جشنواره های مردمی مطرح در دنیاست که حدود هفت سال است با حضور خودجوش تیمی هنرمند و علاقمند به فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت فعالیت می کند و الحمدلله سال به سال، بلوغ و رشد کمی و کیفی آن بیش از پیش مشهود است و اگر به همین شکل ادامه پیدا کند، می تواند زمینه حضور گسترده تر مردم را در زمینه هنر دفاع مقدس فراهم نماید.

وی خاطرنشان ساخت: توجه به تولید فیلم های دفاع مقدس و تجلیل و تکریم از خانواده های معظم شهدا بخصوص شهدای جبهه مقاومت و دفاع از حرم های اهل بیت(ع) از سوی جشنواره فیلم عمار رویکردی بسیار عالی و مقوّم فرهنگ دفاع مقدس است و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز در این زمینه اعلام همکاری کرده است.

جعفری افزود: ان شاءالله بتوانیم مشابه جشنواره عمار، چندین جشنواره دیگری نیز داشته باشیم که هم فضای رقابتی مناسبی ایجاد نماید و هم ظرفیت های بیشتری را در زمینه ایثار و شهادت در جامعه فعال کند.

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس در پایان گفت: آنچه که ما از جشنواره عمار بهره می گیریم حضور ارزشمند جوانان برومندی است که کارهای نو و قابل قبولی را ارائه داده و از رهگذر جشنواره به جامعه معرفی می شوند و ما برنامه هایی برای حمایت از آثار بعدی آنها داریم که به زودی اعلام می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها