بزرگداشت سردار مدافع حرم شهید «رضا ایزدیار» در کرج

مراسم بزرگداشت سردار مدافع حرم شهید «رضا ایزدیار» در مسجد جامع «حاجی آباد» کرج برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۶۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴ - 09February 2017

 به گزارش خبرنگار دفاع پرس از البرز، مراسم بزرگداشت سردار مدافع حرم شهید «رضا ایزدیار» در مسجد جامع «حاجی آباد» کرج برگزار شد.

در این مراسم مسئولان شهر کرج، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و خانواده های شهدای مدافع حرم حضور داشتند.

شهید رضا ایزدیار سال گذشته در نبرد حلب سوریه به شهادت رسید. پیکر شهید توسط نیروهای تکفیری به غنیمت برده شد تا در ازای بازگرداندن آن بتوانند تعدادی از نیروهای تکفیری را آزاد نمایند. اما همسر شجاع شهید ایزدیار برای مسئولان پیغام فرستاد که حاضر نیست حتی یک ریال از بیت المال مسلمین بابت بازگرداندن پیکر همسرش به دشمنان پرداخت شود و یا حتی از اسرای تکفیری یک نفر آزاد شود.

نیروهای تکفیری پس از این که از این معامله ناامید شدند، پیکر شهید را با همان کیسه پلاستیکی مخصوص سردخانه همراه یک شهید دیگر در خاک دفن می کنند.

پس از آزاد سازی حلب توسط رزمندگان جبهه مقاومت سوریه و مشخص شدن محل دفن اجساد شهدا با اعتراف اسرای تکفیری، پیکر مطهر تعدادی از شهدا در بهمن 95 به وطن بازگشت.

اما به دلیل این که پیکر مطهر به مدت یک سال در کیسه پلاستیکی در زیر خاک مدفون بود، امکان شناسایی از طریق چهره مقدور نشد. به همین جهت پس از انجام آزمایش DNA  هویت این سردار بزرگ شناسایی گردید.

پیکر مطهر شهید رضا ایزدیار پس از یک سال انتظار خانواده در تاریخ 18 بهمن 95 با حضور با شکوه مسئولان و مردم کرج تشییع و در گلزار شهدای «جواد آباد» کرج در کنار برادر شهیدش آرام گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها