مدیر مسؤول روزنامه جمهوری:

بی اخلاقی سیاسی ما را به سقوط می‌کشاند/ نظام جمهوری اسلامی تنها با اخلاق حفظ می‌شود

مدیر مسؤول روزنامه جمهوری اسلامی گفت: در کنار مسائل هسته‌ای و اقتصادی اخلاق سیاسی لازم داریم و اگر نداشته باشیم سقوط می‌کنیم و نظام جمهوری اسلامی که جان ماست از اوجب واجبات است و تنها با اخلاق حفظ می‌شود.
کد خبر: ۲۲۷۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲ - 19February 2017

به گزارش دفاع پرس از مازندران، حجت الاسلام مسیح مهاجری مدیر مسؤول روزنامه جمهوری اسلامی شب گذشته در مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در شهرستان قائمشهر با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب ارزش‌ها است، اظهار داشت: انقلاب ارزش‌ها یعنی انقلابی مبتنی بر مکتب و اگر چنین است باید همه مسؤولان به عنوان افرادی که با این انقلاب سر و کار دارند در صدد احیای ارزش‌ها و پیاده کردن اصول مکتب اسلام باشند و هرکس غیر از این عمل کند قطعاً خارج از چهارچوب انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه در دنیا انقلاب‌های زیادی مانند انقلاب کبیر فرانسه، انقلاب اکتبر روسیه، انقلاب مصر و انقلاب‌هایی در کشورهای عربی برای تغییر حکومت‌ها بود رقم خورد، افزود: انقلاب اسلامی ما هم به این منظور انجام شد که چیزهایی که بر کشور حاکم بود جای خود را به چیزهای دیگری بدهد که متفاوت بود و این تفاوت باید ریشه‌ای، بنیادی و دینی باشد.

مدیر مسؤول روزنامه جمهوری اسلامی تصریح کرد: هدف اصلی اینکه امام و یاران امام از جمله مرحوم هاشمی‌رفسنجانی و انقلاب اسلامی را ایجاد کرد این بود که رژیم شاه را کنار بگذارند و انقلاب اسلامی را سر کار بیاورند و این انقلاب تنها برای پیشرفت در علم و صنعت نبود بلکه برای این بود که از نظر اصول، آرمان‌ها و ارزش‌ها همه چیز را تغییر دهند و در پرتو ارزش‌ها علم، رفاه و صنعت هم پدید آید.

مهاجری با بیان اینکه رژیم شاه با دین مخالفت کرده و دست بیگانگان را برای هرکاری که خلاف شرع بود باز گذاشت، اظهار کرد: انقلاب که آمد قبل از هرکاری باید اخلاق را در کشور حاکم می‌کرد تا در پرتو اخلاق همه بتوانند آزادانه حرف بزنند و آنچه را که فکر می‌کنند را به عملی کنند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی اگر اخلاق را در جامعه حاکم و هرکجا لازم است احکام و شرعیات را اجرا کند، یک نظام دینی مبتنی بر اخلاق و ارزش‌های الهی خواهد شد که همه در برابر آن تعظیم می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار