مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم خبر داد؛

انتخاب استان قم به عنوان معین یادمان «فکه» / محل شهادت شهید زین الدین «ثبت ملی» می شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم با اشاره به اینکه هراستانی معین یک یادمان زیارتی است، گفت: استان قم معین فکه و محل شهادت شهید زین الدین در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۲۲۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴ - 20February 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، احمد حسینی در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم که به ریاست استاندار و با موضوع اردوهای راهیان نور در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، اظهار داشت: 57 یادمان مناطق عملیاتی در 7 استان کشور داریم که بیشترین آنها در استان خوزستان قرار دارند.

وی افزود: با توجه به اوج حضور جمعیتی زائران راهیان نور در این مناطق عملیاتی در نیمه دوم اسفند و نیمه اول فروردین و به لحاظ هزینه های تدارکاتی، نگهداری و ...، این مناطق نیازمند پشتیبانی همه استان ها می باشد.

دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم یادآور شد: بر اساس طرح ستاد مرکزی راهیان نور و تصویب وزارت کشور، هر استانی معین یکی از یادمان های دفاع مقدس در نظر گرفته شده که استان قم معین و پشتیبان یادمان شهدای فکه در خوزستان و محل شهادت شهیدان مهدی و مجید زین الدین در آذربایجان غربی می باشد.

حسینی با اشاره به ساخت یادمان محل شهادت شهیدان زین الدین با پیگیری اداره کل حفظ آثار و همت سپاه استان قم در دارساوین سردشت، گفت: این محل، سال گذشته به عنوان یادمان ثبت شد و مراحل ثبت ملی آن نیز در حال انجام است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم با اشاره به میانگین آمار کشوری اعلام شده در مورد بازدید از مناطق عملیاتی، عنوان کرد: 80 درصد زائران مناطق غرب و جنوب و دریایی در سال گذشته، حدودا 15 تا 30 ساله و 40 درصد نیز بار اولی بودند.

وی با اشاره به تاثیرگذاری اردوهای راهیان نور در زائران بخصوص جوانان، به برنامه «از لاک جیغ تا خدا» اشاره و ابراز کرد: عمده افرادی که در این برنامه حضور می یابند، عنایت ائمه اطهار(ع) بخصوص زیارت امام رضا(ع) و حضور در اردوهای راهیان نور را عامل اصلی و مهم روی آوردن خود به حجاب کامل مطرح می کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار