تظاهرات مردم آمریکا در حمایت از مسلمانان با شعار «امروز من هم مسلمانم»

تظاهرات گسترده‌ای در سراسر آمریکا در حمایت از مسلمانان و علیه سیاست‌های ضد مهاجرتی «ترامپ» برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵ - 20February 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، تظاهرات گسترده‌ای در شهرهای مختلف آمریکا در حمایت از مسلمانان این کشور و اعتراض به سیاست‌های مهاجرتی «دونالد ترامپ» برگزار کردند.

بیش از یک هزار نفر از گروه ها و ادیان مختلف در تظاهراتی که روز یکشنبه در نیویورک برگزار شد،شرکت کردند.

برنامه «امروز من یک مسلمان هستم» نیز در میدان «تایمز» برگزار شد. گروه های مختلفی از جمله گروه «پایه های فهم نژادی» این تظاهرات را ترتیب داده بودند.

برخی از تظاهرکنندگان پرچم آمریکا را در دست داشتند در حالی که برخی نیز پلاکاردهایی را حمل می کردند که روی آنها نوشته شده بود «ممنوعیت مسلمانان ممنوع».

«بیل دو بلاسیو»،شهردار نیویورک طی سخنرانی در این تظاهرات مسالمت آمیز گفت:ما باید تعصب ها را از بین ببریم؛آمریکا کشوری است که احترام به همه ادیان و عقاید از ارزش های آن است.

در «اورگان» نیز روز گذشته صدها نفر در مقابل ساختمان کنگره ایالتی برای رساندن صدای خود در حمایت از حقوق مهاجران دست به تظاهرات زدند.

«جسیکا ناوارو» به عنوان یکی از تظاهرکنندگان از بزرگ شدن خود به عنوان یک مهاجر در آمریکا حرف زد.

وی با اشاره به اینکه از کودکی با خانواده اش به آمریکا آمده بوده و با وجود همه چالش ها در زندگی اش موفق بوده است گفت:ما این کشور را دوست داریم و می خواهیم در آن پذیرفته باشیم.

این جمعیت که تعداد آنها حدود یک هزار نفر تخمین زده شد به خیابان ها آمده بودند تا اعتراض خود را به ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا اعلام کنند.

در دالاس نیز روز شنبه ،حدود یک هزار و 700 نفر در تظاهراتی مسالمت آمیز،حمایت خود را از مهاجران و پناهنجویان نشان دادند.

روزنامه «دالاس مورنینگ» گزارش داد که رهبران مذهبی و مدنی در میان افرادی بودند که در این تظاهرات به سیاست های مهاجرتی،دونالد ترامپ،رییس جمهوری آمریکا اعتراض می کردند.
 
منبع: شبستان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار