جابری انصاری:

حمایت از آرمان فلسطین مسوولیت همه کشورهاست

معاون عربی و آفریقا وزیرامورخارجه، حمایت از آرمان فلسطین را مسوولیت همه کشورها برشمرد و کنفرانس تهران را تلاشی در این مسیر عنوان کرد.
کد خبر: ۲۲۸۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴ - 22February 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «حسین جابری انصاری»، معاون عربی و آفریقا وزیرامورخارجه روز (چهارشنبه) در دیدار«هونوره راکوتومانانا» رئیس مجلس سنای ماداگاسکار با تقدیر ازمشارکت هیات عالی رتبه ماداگاسکار در کنفرانس فلسطین، مساله فلسطین را یک مساله جهانی دانست و افزود: کشورهای آفریقا که دهه‌ها درد و رنج ناشی از استعمار را تحمل کرده‌اند، با رنج مردم فلسطین آشنا هستند.

وی با اشاره به اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم صهیونیستی وگسترش شهرکهای صهیونیستی با بکارگیری تروریسم سازمان یافته و تحمیل کوچ اجباری به فلسطینیان، اظهارداشت: متاسفانه به دلیل تداوم شهرک سازی، سرزمین یک ملت، در یک روند طولانی، بلعیده شده و عملا مردم فلسطین نتوانسته است با پایان دادن به اشغال به حقوق مشروع خود دست یابد.

جابری انصاری همچنین براهتمام جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه همکاری با کشورهای آفریقایی و ماداگاسکار تاکید کرد.

** رجوع به آراء مردم تنها راه منطقی پایان دادن به مشکل فلسطین
 
رئیس مجلس سنای ماداگاسکار نیزحمایت از آرمان فلسطین را گفتمان غالب در آفریقا دانست و افزود: مردم فلسطین از اشغالگری و تجاوز رنج می برد و هدف نهایی همه کشورها باید کمک به ملت فلسطین در جهت نیل به استقلال باشد.

وی رجوع به آراء مردم فلسطین و اعمال حق تعیین سرنوشت از سوی آنان را تنها راه منطقی و دموکراتیک برای پایان دادن به مشکل فلسطین برشمرد و حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین را نه فقط مربوط به کشورهای اسلامی بلکه وظیفه کل جهان دانست.

رییس مجلس سنای ماداگاسکار که در راس هیات بلندپایه پارلمانی، سیاسی و اقتصادی به تهران سفر کرده است در این دیدار درباره توسعه همکاری های دوجانبه نیز گفت و گو کرد.

**دیدار رئیس پارلمان ملی زیمبابوه و جابری انصاری/ تاکید بر وحدت میان طرفهای مختلف فلسطینی

«جاکوب فرانسیس مودندا» رئیس پارلمان ملی زیمبابوه نیز که برای شرکت در ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین به تهران سفر کرده است با «حسین جابری انصاری» معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه دیدار و گفت وگو کرد.

دیدار رییس پارلمان ملی زیمبابوه ، تهیه برنامه اقدام در حمایت از فلسطین را از جمله ابتکارات ستودنی کنفرانس فلسطین دانست و بر آمادگی پارلمان کشورش جهت همفکری و همکاری در اجرایی کردن برنامه اقدام تاکید کرد.

جاکوب فرانسیس مودندا، ایجاد وحدت و یکپارچگی میان طرف های مختلف فلسطینی را اساسی برشمرد و بر ضرورت تشکیل یک کمیته پارلمانی متشکل از کشورهای شرکت کننده در کنفرانس تهران جهت پیگیری ابتکار عملهای بین المللی درحمایت از حقوق مردم فلسطین تاکید کرد.

وی همچنین بر اهمیت پیگیری مسائل مردم فلسطین از جمله مسئله آوارگان، زندانیان و اسرا از منظر حقوق بشردوستانه و قوانین بین المللی تاکید کرد.

*هدف کنفرانس تهران توجه مجدد به مساله فلسطین در سطح منطقه و جهان است

حسین جابری معاون عربی و آفریقا وزیر امور خارجه نیز در این دیدار مساله فلسطین را مسئله انسانی بزرگ برشمرد و هدف کنفرانس تهران را توجه مجدد به مسئله فلسطین در سطح منطقه و جهان دانست.

جابری انصاری با اشاره به نقش پارلمان ها در اعمال فشار بر اسرائیل و کمک به مردم فلسطین، ابراز امیدواری کرد: کنفرانس فلسطین با پیگیری برنامه اقدام، نتایج عملی در حمایت از مردم فلسطین داشته باشد.

معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه اظهار داشت: ملت فلسطین حق دارد از همه روش های سیاسی و مقاومتی برای تامین حقوق خود استفاده کند.

جابری انصاری همچنین توجه به وحدت فلسطینی و تجمیع توانایی های پارلمان ها در حمایت از ملت فلسطین را از اهداف کنفرانس فلسطین دانست و بر ضرورت استفاده از ظرفیت های بین المللی در موضوعات حقوق بشری تاکید کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار