ظریف در مراسم بزرگداشت شهدای وزارت امور خارجه:

شهدا برای ما قدرت و اقتدار آوردند/ به برکت خون شهدا مسیرمان را ادامه می‌دهیم

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: اگر امروز طعم امنیت را می‌چشیم و کسی جرأت نمی‌کند به ایران نگاه خصمانه کند دلیلش فداکاریهای شهداست.
کد خبر: ۲۲۸۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸ - 25February 2017
شهدا برای ما قدرت و اقتدار آوردند/ به برکت خون شهدا مسیرمان را ادامه می‌دهیمبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در مراسم بزرگداشت شهدای وزارت امور خارجه که صبح امروز با حضور مقامات كشوری و لشكری در محل همايش‌هاى بين المللی وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: شهادت نه تنها یکی از استوارترین آموزه‌های مکتب اسلام است، بلکه از محکم‌ترین پایه‌های اقتدار ملی ما چه در صحنه جنگ و چه در صحنه فناوری است.

وی با بیان اینکه در زمانی که کشور مورد تهاجم قرار گرفت همه تلاش کردند مردم ما را از ابزار مقاومت و دفاع محروم کنند، اظهارداشت: می‌خواستند با شکستن مقاومت مردم حقوق این ملت را زیر پا بگذارند؛ اما در سایه ایثار و مقاومت مردم ما بر همه جنگ‌ها، تحمیل‌ها و تحریم‌ها فائق آمدند.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز به عنوان کشوری پیشرفته و نیرومند و تاثیر گذار مطرح است که هم در عرصه دفاع و هم در عرصه علم و فناوری درون‌گراست و به واقع آنچه شهدا برای ما آوردند قدرت و اقتدار بود. به همین دلیل ما همواره مدیون شهدا و ایثارگران هستیم و میزان وامداری ما به آنان قابل شمارش نیست.

ظریف با تاکید بر اینکه اگر امروز ما طعم امنیت را می‌چشیم و کسی جرأت نمی‌کند به ایران نگاه خصمانه کند، به دلیل فداکاریهای شهداست، گفت: بعد از توافق هسته‌ای کشورهای منطقه سراسیمه به واشنگتن رفتند و پیامشان به اربابشان این بود که چرا ایران را به حال خود رها کردید؟!

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان تصریح کرد: این کشورها خودشان همواره به دیگران متکی هستند به همین دلیل با یک حرکت نگران و با تحرک دیگری ذوق زده می‌شوند. اما جمهوری اسلامی ایران در سایه شهدا و امام شهدا و رهبر معظم انقلاب توانست بدون نگرانی به راه خود ادامه دهد.

ظریف با بیان اینکه تمام دیپلماسی‌ ما با فرهنگ شهدا رقم می‌خورد، اضافه کرد: این برای وزارتخارجه افتخار است که ۴۰ درصد از  کارمندانش جزو شهدا هستند. ما افتخار می‌کنیم که دیپلمات‌های ما جنبازانی هستند که در عرصه بین المللی حضور پیدا می‌کنند و این پیام را به دشمنان مردم ایران می‌رسانند که وضعیت جسمانی ما ثمره جنایت و نامردی‌های شماست و می‌گویند ما طعم سلاح‌های شیمایی شما رو چشیدیم. اما هیچ وقت پاسخ شما را با سلاح شیمیایی نداده‌ایم.

ظریف در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: هرآنچه امروز داریم را مدیون خون شهدا هستیم و امیدواریم که بتوانیم در برابر امام شهدا و خون شهیدان سربلند باشیم.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار