عضو کمیته عالی نیروهای ملی و اسلامی غزه:

تحولات و درگیری‌های سوریه توطئه صهیونیستی-آمریکایی برای تجزیه منطقه است

عضو کمیته عالی نیروهای ملی و اسلامی غزه کنفرانس حمایت از انتفاضه در تهران را رسوایی برای رژیم‌های عربی نزدیک به رژیم صهیونیستی توصیف کرد و گفت: درایت بشار اسد و مقاومت ملت و ارتش سوریه توطئه‌ها علیه این کشور را ناکام گذاشت.
کد خبر: ۲۲۹۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸ - 26February 2017
تحولات و درگیری‌های سوریه توطئه صهیونیستی-آمریکایی برای تجزیه منطقه استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،‌ «محی‌الدین أبو دقه» عضو کمیته عالی نیروهای ملی و اسلامی غزه و مسئول سازمان «نیروهای صاعقه» در فلسطین اشغالی از اهتمام همیشگی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از قضیه فلسطین و پشتیبانی از نیروهای مقاومت در برابر اشغالگران و سرسپردگی به صهیونیست ها و آمریکا قدردانی کرد.

ابودقه گفت: مواضع اصیل و اصولی جمهوری اسلامی ایران شایسته هر گونه تقدیر و تشکر از سوی نیروهای آزادی خواه فلسطین است آن هم وقتی که اغلب رژیم های عربی و اسلامی برای به دست آوردن دل اسرائیل با یکدیگر رقابت دارند.

وی افزود: در شرایطی که این رژیم ها به دنبال جلب دوستی دونالد ترامپ، رئیس جمهور نژادپرست آمریکا هستند تهران هفته گذشته میزبان کنفرانسی در حمایت از مقاومت فلسطین و انتفاضه آن بود تا بار دیگر جهان اسلام بر حق فلسطینیان در مقاومت برابر اشغالگری صهیونیست ها تاکید کند.

این رهبر فلسطینی تاکید کرد: ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین این پیام مهم را به دشمن صهیونیستی مخابره کرد که قطب نمای ملت های عربی و مسلمان نباید از قدس و آزادی آن منحرف شود و ایجاد هرج و مرج، فتنه انگیزی و درگیری های جاری در منطقه در راستای تلاش برای منحرف کردن نگاه ها از توطئه های رژیم اشغالگر و فرسوده کردن ظرفیت های امت اسلامی است.

تحولات سوریه توطئه صهیونیستی-آمریکایی برای منطقه است

ابو دقه تحولات سوریه را بخشی از توطئه های صهیونیستی-آمریکایی برای منطقه توصیف کرد و گفت: دشمنان امت اسلامی هنگامی که در منصرف کردن سوریه از پشتیبانی از قدرت های مقاومت در منطقه ناکام ماندند علیه آن توطئه کردند از همین روست که همه شاهدیم مرزهای اردن و ترکیه با سوریه برای عبور گروه های تروریستی-تکفیری باز است و تسلیحات برای تروریست ها از هر نقطه دنیا با حمایت مالی عربستان و قطر به سوریه سرازیر می شود.

وی در ادامه به دلایل شکست دشمن صهیونیستی و اذناب آن که از تروریست ها برای نابودی سوریه حمایت کردند اشاره کرد و گفت: درایت و دوراندیشی بالای بشار اسد رئیس جمهور سوریه، ثبات ارتش سوریه در دفاع برابر تروریست ها و مقاومت ملت سوریه در کنار حمایت های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران و حزب الله، توطئه ها علیه سوریه را ناکام گذاشت.

ابودقه همچنین به اظهارات موشه یعلون، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در اعتراف به حمایت اسرائیل از گروه های تروریستی در جولان سوریه اشاره کرد و گفت: مردم سوریه خیلی زود متوجه همدستی صهیونیست ها با تروریست ها در سوریه شدند از همین رو با حمایت از میهن و رهبری سوریه منافع آن را قربانی شعارهای دروغین نکردند.

اذعان صهیونیست ها به نزدیکی اعراب به تل آویو

رهبر فلسطینی در خصوص سفر محرمانه «خالد بن علی الحمادین»، رئیس سرویس اطلاعات عربستان به رام الله و تل آویو و هشدار وی به تشکیلات خودگردان در خصوص تحکیم روابط مستقیم با ایران گفت: این خبر توسط سایت دبکا که نزدیک به محافل اطلاعاتی رژیم صهیونیستی است، فاش شده و به اعتقاد من اولین یا آخرین دیدار اینچنینی نبوده است.

وی افزود: اگر کمی به عقب برگردیم می بینیم که ژنرال «هرتزی هالیوی» رئیس بخش اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در پانزدهم ژوئن گذشته در کنفرانس هرتزلیا بیان داشت:«این عربستان سعودی همان عربستان سعودی که ما یک سال و نیم قبل دیدیم، نیست. عربستان سعودی فعالتر شده و در تلاش برای رهبری در خاورمیانه است. این کشوری است که شاید وضعیت را باثبات کرده و در جنگش با ایران، قوی‌تر شده است».

ابودقه گفت: از آنچه گذشت می فهمیم که اسرائیل در پس حمله عربستان به یمن و کشتار صدها زن و کودک و سالخورده در این کشور است که نتوانسته و نخواهد توانست اراده رهبری و ملت عزیز یمن را در مقاومت در هم شکند.

ضرورت تحکیم وحدت ملی فلسطین

مسئول نیروهای صاعقه فلسطین در ادامه با بیان اینکه جنبش های مقاومت مشکلی با شخص محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان ندارد و تنها خط مشی وی در عادی سازی روابط با صهیونیست ها را برنمی تابند، گفت: جنبش فتح باید مسیر حرکت خود را درست کرده و به دفاع از اصول مبارزاتی که به خاطر آن تاسیس شده بازگردد و در این راستا به نبردها و عملیات های زیادی که خط مشی آن را تقویت می کند ورود یابد.

ابودقه تاکید کرد: ما در این مرحله حساس از تاریخ مبارزه ملی خود بیش از هر زمان دیگری به تحکیم وحدت ملی و کنار گذاشتن اختلافاتی نیاز داریم که تنها به نفع اهداف دشمنانمان است.

رهبر فلسطینی گفت: ما هنوز راه درازی در پیش داریم و ملت فلسطین به یک رهبری امین و توانمند برای حفظ این امانت و ادامه راه آزادسازی و مقاومت تا رسیدن به آزادی و استقلال نیاز دارد.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار