مجتهدزاده به دفاع پرس خبر داد؛

برگزاری چهارمین جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» در سطح بین‌المللی

رییس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: چهارمین جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» 18 اسفند ماه در سطح ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۲۹۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲ - 28February 2017

برگزاری چهارمین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت در سطح بین المللی«مریم مجتهدزاده» رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، از برگزاری جشنواره «اسوه های صبر و مقاومت» در سالروز میلاد حضرت زهرا (س) خبر داد و اظهار داشت: این مراسم به صورت ملی، بین المللی و در سراسر کشور به طور همزمان برگزار می‌شود.

وی در تبیین اهداف این جشنواره، عنوان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره تبیین نقش مادرانه همسران ایثارگران و شهدا و تاسی‌ ایشان به الگوی فاطمی و زینبی، جریان‌سازی فرهنگی به منظور پرورش روحيه تکریم ایثارگران در جامعه و به ویژه در نسل جدید، ارائه الگوی عملی و دست یافتنی از سیره فاطمی، تقويت ايمان، معرفت دينی و ترويج فرهنگ دفاع مقدس به ویژه در حوزه زنان و خانواده است.

مجتهدزاده افزود: انسجام بخشی فعالیت‌های حوزه زنان و دفاع مقدس در دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی، تلاش برای ایجاد زمینه‌های حضور و مشارکت زنان و خانواده‎‌ها در ارائه سبک زندگی اسلامی ایرانی منطبق بر دوران دفاع مقدس از دیگر اهداف این جشنواره محسوب می‌شود.

رییس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس ادامه داد: این جشنواره فرصتی برای نگاه مجدد، مستمر و بازکاوی از بزرگترین رویداد انقلاب اسلامی و تبیین نقش زنان در این حماسه بزرگ است.

مجتهدزاده در خصوص مجری برگزاری این جشنواره در تهران تاکید داشت و گفت: این جشنواره امسال توسط اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران در دانشگاه الزهرا برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره امسال در تاریخ 18 اسفند ماه با حمایت دانشگاه الزهرا، نیروی دریایی سپاه، معاونت اجتماعی شهرداری، بسیج جامع زنان، بسیج صدا و سیما، دفتر امور زنان وزارت کشور، سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی بنیاد حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس و سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

رییس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس اظهار داشت: این جشنواره با اعلام نتایج فراخوان علمی، هنری و ادبی به کار خود پایان خواهد داد. جشنواره فوق در بخش علمی با محوریت ویژگی‌های زن حقیقی در گفتمان رهبری با تاکید بر مشارکت زنان در نهضت بیداری اسلامی، نقش تربیتی و انسانی ساز زنان، مولفه‌های بارز سبک زندگی جهادی در دوران انقلاب و دفاع مقدس، نقش بانوان در تحقق تمدن نوین اسلامی با تاکید بر تاثیر پذیری از زندگی حضرت زهرا (س) و مبارزات آزادی‌خواهانه زنان در بیداری اسلامی پرداخته می‌شود.

مجتهدزاده خاطرنشان کرد: همچنین در بخش ادبی و هنری نیز دل‌نوشته، مستند، شعر، داستانک و عکس با موضوعات: زنان و مدافعین حرم، زنان، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مشارکت بانوان در مقابله با جنگ نرم، مشارکت بانوان در نهضت‌های بیداری اسلامی در کشورهای غرب آسیا، مشارکت بانوان در تمدن سازی نوین اسلامی به دبیر خانه جشنواره ارسال گردیده است.

وی در پایان تصریح کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی و تکریم و حفظ یاد شهدا از وظایف ماست. بسیاری از خانواده‌های معظم شهدا در این مراسم حضور دارند که فراق عزیزانشان را تحمل کردند. این زنان به عنوان اسوه‌های صبر و مقاومت بر قله‌ها ایستاده‌اند و درس ایمان، ایثار و آزادی را به تمام زنان عالم می‌دهند. نقش این زنان نقش کمی نیست که ما به سادگی از کنارش عبور کنیم و باید بر روی این موضوع تمرکز بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار