هشدار وزیرامورخارجه عراق به ترکیه؛

آنکارا بداند که تروریسم دامن همه را خواهد گرفت

«ابراهیم الجعفری» وزیرامورخارجه عراق به ترکیه هشدار داد که تروریسم دامن همه را خواهد گرفت و هیچ کس از این خطر درامان نیست.
کد خبر: ۲۳۰۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵ - 01March 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «جعفری»، وزیر امورخارجه عراق روز (چهارشنبه) در گفت و گو با رسانه ها در ژنو افزود: همه کشورهای جهان باید مبارزه با تروریسم را در اولویت قرار دهند و درقبال آن سکوت نکنند.

وی اضافه کرد: نباید روی تروریست ها سرمایه گذاری کرد زیرا هیچ کسی از خطر آن ها در امان نیست.

جعفری اظهار داشت: عراق از ابتدا و پس از مشخص شدن خطر واقعی گروه تروریستی داعش، خواستار هماهنگی همه تلاش های ملی، منطقه ای و بین المللی برای مبارزه با این گروه تروریستی شده است و بر ضرورت مبارزه میدانی تاکید کرده است.

وی بیان کرد: برخی از رژیم ها با تاخیر این خطر را درک کردند.

وزیرامورخارجه عراق گفت: عراق با همکاری همسایه خود سوریه، در جایی تروریسم را هدف قرار می دهد زیرا هر آسیبی به سوریه آسیب عراق است.

جعفری اضافه کرد: ما سال هاست که بی توجه به مواضع دیگر کشورها با تروریسم مبارزه می کنیم و از بیداری و آگاهی دیگر کشورها نسبت به خطر تروریسم و در اولویت قراردادن مبارزه با آن استقبال می کنیم.

وی با بیان اینکه مبارزه با گروه تروریستی داعش باید بین المللی باشد، افزود: از هر اقدام ضد داعشی از سوی هرکشوری که کفه صلح و امنیت را سنگین تر کند استقبال می کنیم.

جعفری گفت: ما داعش را یک خطر جهانی می دانیم و هرگونه مبارزه ای در این سطح استقبال می کنیم.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار