ابطحی در صحن علنی مجلس:

پرداخت یارانه به همه دهک‌ها نادرست است

نماینده خمینی‌شهر در مجلس با بیان اینکه رویه کنونی در پرداخت یارانه به تمام دهک‌ها نادرست است، گفت: دولت نهم نیز با رویه کنونی مخالف بود.
کد خبر: ۲۳۰۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰ - 04March 2017
پرداخت یارانه به همه دهک‌ها نادرست است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (شنبه، 14 اسفند) قوه مقننه، در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 96 مربوط به پیشنهادات ارائه شده در تبصره هدفمند کردن یارانه ها با بیان اینکه رویه کنونی در پرداخت یارانه به تمام دهک‌ها نادرست است، اظهار داشت: دولت نهم نیز با رویه کنونی مخالف بود.

وی با بیان اینکه در زمان تصویب لایحه مذکور در مجلس هشتم دولت نامه‌ای به مجلس داد تا لایحه را برای اصلاح و بررسی بیشتر در حوزه پرداخت یارانه به دهک‌ها به دولت بازگرداند، ادامه داد: مسئله پرداخت یارانه به 10 دهک در قانون هدفمندی مربوط به دولت قبل نمی‌شود. نمایندگانی همچون مصباحی مقدم و فولادگر این پیشنهاد را مطرح کردند و پس از طرح این موضوعات دولت قبل می‌خواست لایحه را پس بگیرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در پاسخ به اظهارات این نماینده مجلس اظهار داشت: دولت گذشته معتقد بود یارانه باید به کل جمعیت ایران پرداخت شود و این موضوع مطرح شده از سوی جنابعالی خلاف واقع است.

وی با اعلام اینکه قانون هدفمندی قبل از اینکه به مجلس برسد، خارج از پارلمان، ساعت‌ها درباره آن بحث کارشناسی شد، گفت: دولت قبل به جد معتقد بود که یارانه باید به تمام مردم داده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مجلس هم نسبت به پرداخت یارانه‌ها به کل جمعیت ایران مخالفت‌هایی وجود داشت، افزود: این مسئله موجب شد که یکی از اعضای هیئت رئیسه پیشنهاد دهد که در لایحه مذکور تاکید شود که یارانه با اولویت به طبقات پرداخت شود.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار