پاسخ بنیاد شهید در خصوص خودسوزی همسر جانباز نورمحمدی؛

خودسوزی با هدف اقامت در خارج از کشور

صمیمی در خصوص هدف خودسوزی همسر جانباز نورمحمدی گفت: همسر جانباز نورمحمدی پیش از این عنوان کرده بود که قصد اعتراض در مقابل سفارت‌های آلمان و انگلیس را دارد وی روز گذشته با انتشار تصاویری از همسر جانباز و خودسوزی خود اعتراضش را اعلام کرده است.
کد خبر: ۲۳۰۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸ - 06March 2017

خودسوزی با هدف اقامت در خارج از کشور«حمیدعلی صمیمی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس با اشاره به خودسوزی همسر جانباز «کریم نورمحمدی»، اظهار داشت: جانباز نورمحمدی به جهت عارضه بیماری مادرزاد قطع نخاع شده که تحت عارضه جنگی نبوده است.

وی ادامه داد: جهت کمک به این جانباز دوران دفاع مقدس از سوی کمیسیون پزشکی با ارفاق، 25 درصد جانبازی تعلق گرفت. بنیاد شهید و امور ایثارگران به این جانباز همچون یک جانباز 70 درصد خدمات رسانی کرده است و از ماه‌ها پیش وی تحت درمان قرار گرفته است.

صمیمی خاطرنشان کرد: همسر و فرزند جانباز نورمحمدی به عنوان پرستار و همیار تعیین شد و از طریق بیمه هزینه‌های مربوطه پرداخت می‌شود.

وی توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد: جانباز نورمحمدی به جهت عدم نگهداری مناسب دچار زخم بستر مزمن شده است. زخم بستر و بیماری سخت علاج تعامل یافته و موجب ایجاد شرایط نامناسب برای جانباز شده است. مدتی پیش از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران جهت مراقبت اولیه وی را در بیمارستان ساسان بستری کردیم تا تحت درمان کامل قرار گیرد.

صمیمی خاطرنشان کرد: بارها با همسر و فرزند جانباز گفت و گو کرده و دو برابر خدمات یک جانباز 70 درصد را در اختیارشان قرار دادیم. از سوی دیگر وام تهیه مسکن سال‌ها پیش در اختیار این خانواده قرار گرفت اما با پیگیری‌های مجدد و شرایط جانباز از منابع دیگر وام تسویه شده و وام مجددی را برایشان در نظر گرفتیم. این در حالی است که این امر خلاف قوانین است اما به جهت شرایط جانباز پذیرفتیم.

وی یکی از علل خودسوزی و اعتراضات همسر جانباز ایجاد پیش زمینه‌ای برای گرفتن اقامت در خارج از کشور برشمرد و گفت: همسر جانباز نورمحمدی پیش از این عنوان کرده بود که قصد اعتراض در مقابل سفارت‌های آلمان و انگلیس را دارد وی روز گذشته با انتشار تصاویری از همسر جانباز و خودسوزی خود اعتراضش را اعلام کرده و قصد اقامت در خارج از کشور را دارد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار