معلم شهیدی که توانش را صرف تربیت آینده سازان کشور کرد

شهید «حسین مظاهری» دانش آموخته تربیت معلم بود و تمام همت و توان خود را صرف آموزش، پرورش و تربیت دانش آموزان و آینده‌سازان کشور کرد.
کد خبر: ۲۳۱۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ - 23March 2017

به گزارش دفاع پرس از همدان، حسین در پنجم اسفند ماه سال 1337 در شهر مریانج از توابع شهرستان همدان به دنیا آمد. سال 44 بود که وارد دبستان شد و دوران تحصیل خود را همراه با هم سن و سال های خود آغاز کرد.

از هوش و استعداد خوبی برخوردار بود و تا پایان دوره متوسطه را به خوبی سپری کرد. سال 1350 وارد دانشکده تربیت معلم شد و تا پایان مقطع کاردانی ادامه تحصیل داد.

سال حماسه ساز و پر شور 1357 مصادف بود با 20 سالگی حسین و او نیز همراه و همگام با جوانان و نوجوانان دیگر در راه پیروزی انقلاب تلاش های بسیار کرد و در راه مبارزه با رژیم طاغوت از هیچ تلاشی فروگذار نبود.

با توجه به اینکه دانش آموخته تربیت معلم بود، به عنوان آموزگار مشغول به کار شد و تمام همت و توان خود را صرف آموزش، پرورش و تربیت دانش آموزان و آینده سازان کشور کرد.

سال های نوجوانی و جوانی حسین مصادف بود با سال های انقلاب و پس از آن آغاز جنگ تحمیلی و 8 سال دفاع مقدس در برابر تهاجم رژیم تا دندان مسلح بعثی عراق که به خاک ایران اسلامی حمله کرده بود.

در آن روزها حسین مظاهری نیز لباس رزم بر تن کرد و به صف مجاهدین فی سبیل الله و لشکر پیروزمند امام خمینی (ره) پیوست و در قالب نیروی لشکر 32 انصار الحسین(ع) به عنوان نیروی بسیجی داوطلب به مناطق عملیاتی اعزام شد و در عملیات های مختلف شرکت کرد تا دین خود را به وطن و مردم کشورش ادا کند.

حسین در سال 1362 ازدواج کرد و تشکیل خانواده داد اما زندگی نو پا و مشترک آنها عمری کوتاه داشت و با شهادت حسین رنگ و بوئی عاشورائی به خود گرفت.

این سرباز و رزمنده دلاور جبهه های نبرد، مزد مجاهدت های خود را گرفت و دعاهای او مستجاب شد و در 20 فروردین 1363 در منطقه عملیاتی چنگوله بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید و مرغ جانش به سوی خدای شهدا به پرواز درآمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار