لاورف:

دلایل معارضان سوری برای عدم حضور در مذاکرات آستانه قابل قبول نیست

وزیر امور خارجه روسیه دلایل گروه‌های معارض و مسلح سوریه برای عدم حضور در مذاکرات آستانه را غیرقابل قبول خواند.
کد خبر: ۲۳۲۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶ - 14March 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز سه‌شنبه اعلام کرد، دلایلی که معارضان مسلح سوریه برای عدم حضور در مذاکرات آستانه قانع کننده نیست.

لاوروف تأکید کرد: «موضع معارضان سوریه درباره نشست آستانه غیرقابل انتظار بود. ما در حال بررسی این موضوع هستیم».

وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد، وزارت دفاع این کشور در حال استفاده از کانال‌های خود در ترکیه برای برقراری تماس با سران نظامی معارضان سوریه است که از حضور در مذاکرات آستانه خودداری کرده‌اند.

شب گذشته «محمد علوش» رئیس هیأت مذاکره کننده معارضان سوریه اعلام کرده بود که شرایط لازم برای شرکت در مذاکرات آستانه محقق نشده است به همین دلیل گروه‌های مسلح سوریه در این مذاکرات حاضر نخواهند شد.

گروه تروریستی موسوم به ارتش آزاد روز یکشنبه نیز مدعی شده بودند که دولت سوریه به تعهدات خود در توافق منطقه «الوعر» شهر حمص عمل نکرده و این گروه به همین علت در دور بعدی مذاکرات آستانه شرکت نخواهد کرد.

اسامه ابوزاید سخنگوی معارضان اعلام کرد که تصمیم نهایی را گرفته‌اند و قصد ندارند در این مذاکرات که قرار است امروز سه‌شنبه در آستانه آغاز شود، شرکت کنند.

گروه‌های معارض سوریه روز شنبه درخواست کرده بودند که مذاکرات تحت حمایت روسیه در قزاقستان به تعویق بیفتد و اعلام کرده بودند که نشست‌های بعدی به این بستگی دارد که دولت سوریه و متحدانش به آتش بس سوریه پایبند باشند.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار