مجتهدزاده در نشست شورای راهبردی سازمان زنان دفاع مقدس تاکید کرد

ارتقاء منزلت و جایگاه معنوی زنان و خانواده‌های ایثارگران در جامعه

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: توسعه آگاهی‌ها و مهارت‌های زنان و خانواده، ترویج مولفه های مقاومت و نیز برنامه‌ریزی جهت ارتقای سطح امنیت فرهنگی زنان و خانواده و مقابله نظامند با تهدیدات و آسیب های جنگ نرم از اهداف این سازمان است.
کد خبر: ۲۳۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲ - 08July 2014

ارتقاء منزلت و جایگاه معنوی زنان و خانواده‌های ایثارگران در جامعه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نشست شورای راهبردی سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس با حضور سردار کارگر، حجت الاسلام مصلحی، مریم مجتهدزاده، دکتر نسرین سلطانخواه، دکترمهرشاد شبابی، دکتر لاله افتخاری، دکتر فاطمه رهبر، دکتر مرضیه وحید دستجردی، دکتر معصومه آباد، فاطمه مباشری، پروین سلیحی، فریبا شایگان، عفت شریعتی و انسیه شاه حسینی برگزار شد.

سردار کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر نهادینه کردن موضوع دفاع مقدس در جامعه آن را یکی از راههای برخورد با آسیب های اجتماعی خواند و گفت: باید بدون ملاحظات سیاسی به موضوع دفاع مقدس پرداخته شود و مستندات ماندگاری درباره دفاع مقدس مخصوصا نقش زنان که تاکنون مغفول مانده است برای آیندگان به جای گذاشت.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، با اشاره به عضویت هفت تن از وزرا در هئیت امنای بنیاد اساسنامه آن را اساسنامه ای قوی و دارای ظرفیتهای غنی معرفی کرد.

سردار کارگر همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در تاریخ 26/ 12/ 92 خاطر نشان کرد: باید با ترویج مولفههای مجاهدت و ایثار و ارائه درست ارزشهای دفاع مقدس به جامعه، آن دوران را از تحریف و فراموشی مصون نگه داریم.

وی افزایش استقبال پرشور مردم از اردوهای راهیان نور و مخصوصا حضور 40 درصدی بانوان را  حائز اهمیت خواند و آن را امر مهمی در جهت حفظ و ثبت دستاوردهای دوران دفاع مقدس دانست.

مریم مجتهدزاده، رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس نیز در این نشست اظهار داشت: این سازمان به منظور ثبت و حفظ حماسه های جاودانه حضور و مشارکت زنان و خانواده های معظم ایثارگران در عرصه های مختلف؛ فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی،سیاسی، دفاعی، ارتقاء منزلت و جایگاه معنوی ایشان در جامعه و همچنین در جهت ترویج و انتقال فرهنگ ایثار، مقاومت، جهاد و شهادت در ابعاد ملی، منطقه ای و جهانی تأسیس شده است.

مجتهدزاده ضمن تأکید بر ضرورت ایجاد سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس اهداف آن را متذکر شد و توان افزایی و توسعه آگاهیها و مهارتهای زنان و خانواده، ترویج مولفه های مقاومت، ایثار و جهاد و شهادت و نیز برنامه ریزی جهت ارتقای سطح امنیت فرهنگی زنان و خانواده و مقابله نظامند با تهدیدات و آسیب های جنگ نرم و هم افزایی دستگاه ها و نهادهای ذیربط را از جمله اهداف آن بر شمرد.

در ادامه این نشست اعضا بر ارائه الگوهای مناسب و عملی از نقش زنان در دفاع مقدس و همچنین بر لزوم هم افزایی دستگاهها و نهادهای مرتبط به این منظور اتفاق نظر داشتند. و ضمن بررسی فعالیتهای انجام شده در حوزه زنان، بر پیگیری مطالبات و مستندسازی موارد موجود و تاریخ شفاهی حضور زنان در عرصه دفاع مقدس تأکید کردند.

گفتنی است در نخستین نشست راهبردی سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس به منظور فعال شدن کارگروه کودک و نوجوان، بهره گیری از ابزارهای فناوری نوین؛ بازیهای رایانهای وپویانمایی های مناسب پیشنهاد شد.

در پایان این جلسه تصویب شد با عنایت به لزوم تعامل فکری و سازنده به منظور خلق ایدههای ناب و حمایت از تولید آثار در حوزه زنان و دفاع مقدس، سیاستهای اجرایی لازم تدوین و به منظور بررسی بیشتر به شورای راهبردی ارائه گردد.

نظر شما
پربیننده ها