یدالله دلارام؛

اعتبارات مربوط به ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان پرداخت می شود

سرهنگ دلارام گفت: هماهنگی‌های لازم توسط بنیاد حفظ آثار و مدیریت ارشد استان نسبت به واگذاری اعتبارات لازم برای ساخت هر چه سریع‌تر مرکز فرهنگی دفاع مقدس انجام‌شده است.
کد خبر: ۲۳۲۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵ - 17March 2017

اعتبارات مربوط به ساخت باغ موزه لرستان پرداخت می شودبه گزارش  دفاع پرس از خرم‌آباد، سرهنگ یدالله دلارام عصر دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره حفظ آثار استان برگزار شد در راستای ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم توسط بنیاد حفظ آثار و مدیریت ارشد استان نسبت به واگذاری اعتبارات لازم برای ساخت هر چه سریع‌تر باغ‌موزه انجام‌شده است.

وی افزود: برای ساخت باغ‌موزه لرستان تفاهم‌نامه 4 میلیارد تومان بسته شد که بناست 40 درصد این مبلغ توسط استان تخصیص یابد؛ اگر اعتبارات تکمیل باغ‌موزه تخصیص یابد می‌توان هر چه سریع‌تر شاهد راه‌اندازی این مرکز فرهنگی باشیم که به‌طورقطع در برپایی و اجرای برنامه‌های مرتبط  با دفاع مقدس به‌عنوان یک مرکز و قطب عمل می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان عنوان کرد: برای احداث باغ‌موزه پنج میلیارد تومان نیاز است که مشابه مبلغی که استان اختصاص دهد حفظ آثار نیز اعتبار اختصاص می‌دهد.

وی بیان کرد: در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل جهش خوبی در بحث محتوا سازی داشته‌ایم به‌طوری‌که 60 عنوان کتاب در راستای دفاع مقدس تولیدشده که 15 عنوان رونمایی و 45 عنوان کتاب نیز خردادماه سال 96 هم‌زمان با سالروز آزادسازی خرمشهر رونمایی می‌شود.

دل آرام تصریح کرد: کتاب‌های تولیدشده با موضوعات اقدامات رزمندگان لرستانی است که این برنامه نیز در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی گفت: درزمینهٔ تولید فیلم نیز توانستیم اقدامات خوبی در بخش مستندهای تلویزیونی انجام دهیم و مستند تلویزیونی شهید فتح‌اللهی و شهید پژوهنده نیز تهیه شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان بابیان اینکه مستند شهید رضا رستمی مقدم، شهید مدافع حرم خرم‌آباد تهیه می‌شود خاطرنشان کرد: در راستای تهیه مستند نیاز به همکاری  و مشارکت سازمان‌های دولتی و غیردولتی است تا بتوان زندگی‌نامه رزمندگان لرستانی را به نمایش گذاشت که اگر این کار صورت گیرد بخش عمده‌ای از زندگی‌نامه دلاور مردان عرصه دفاع مقدس استان به‌عنوان الگوی مناسب برای آیندگان معرفی و برای همیشه محفوظ بماند.

وی اظهارداشت: درزمینهٔ رسیدگی به اسناد دوران مقدس نیز در سال اقتصاد مقاومتی اداره کل حفظ آثار به‌خوبی عمل کرده  به‌طوری‌که در هفت سال گذشته حدود 25 هزار سند بازسازی و در سامانه ماوانگهداری شده ولی در یک سال گذشته بیش از 125 هزار سند بازسازی و برای نگهداری در بایگانی و مأوا آماده کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار