مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در گفتگو با دفاع پرس:

هنر بالاترین ظرفیت ترویج فرهنگ دفاع مقدس را در جامعه پدید می آورد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: باید از تمام ظرفیت های موجود برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه بهره بگیریم و آثار هنری تاثیرگذارترین و بالاترین ظرفیت را در این زمینه خلق می کند.
کد خبر: ۲۳۲۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴ - 24March 2017

سیدموسی حسینی کاشانی در گفتگو با خبرنگار دفاع پرس در قم اظهار داشت: یکی از سیاست های کاری و راهبردی در وزارت و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و اگر خوب به این فرهنگ پرداخته شود، کل انقلاب و نظام اسلامی بیمه خواهد شد.

وی افزود: انقلاب اسلامی بر اساس فرهنگ و روحیه ایثار و شهادت شکل گرفته و اگر لحظه لحظه انقلاب را از دوران پیروزی، دفاع مقدس و تا زمان حال رصد کنیم، می بینیم اگر این روحیه نبود، قطعا دستاوردها و افتخارات کنونی را نداشتیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به برنامه ریزی هر چه بیشتر جهت ادای تکلیف در برابر خون پاک شهدا و ایثار جانبازان عزیز ادامه داد: ضرورت دارد روحیه شجاعت و شهادمت و ایثار دوران دفاع مقدس را در نسل حاضر که آن دوران را درک نکرده اند، ترویج کنیم.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از هنر در معرفی ارزش ها به آحاد جامعه، تصریح کرد: باید از تمام ظرفیت های موجود استان برای ترویح فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بهره گرفت و قطعا یکی از موثرترین این ظرفیت ها، بهره گیری از هنر و آثار هنری بخصوص آثار تجسمی و نمایشی است.

حسینی کاشانی با اشاره به مراسم رونمایی از تمثال شهید ربانی خاطرنشان ساخت: برنامه نمادین امروز برای اینست که نشان دهیم هنرمندان از پیشگامان جدی و مصمم عرصه های هنری و مبارزاتی بوده و از ستارگان آسمان ایثار و شهادت هستند و لذا باید بیش از پیش در معرفی این الگوها به جامعه تلاش کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار