نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران:

ملت ایران در راهیان نور از سبک زندگی فاطمه(س) درس گرفته اند

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه ملت ایران در راهیان نور از سبک زندگی فاطمه(س) درس گرفته اند، گفت: فاطمه، در فهم مسائل اجتماعی و ضرورت های زمانه بی بدیل بود.
کد خبر: ۲۳۲۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ - 24March 2017

به گزارش دفاع پرس از مازندران، حجت الاسلام یدالله غلامی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در گفتگویی ضمن تبریک ولادت باسعادت صدیقه طاهره(س) و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و آغاز سال جدید اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) به عنوان اسوه و الگوی امت اسلام است و شخصیتی است که خداوند مثال و مانند آن را خلق نکرده است.

وی افزود: وقتی از پیامبر اکرم از مقام حضرت زهرا(س) و مقایسه آن را با زن های کامله دیگر مثل حوا، آسیه و مریم می پرسند، پیامبر می فرمایند حضرت فاطمه(س) مقامشان بالاتر است چون حوا، آسیه و مریم سیده زن های زمان خودشان بودند اما فاطمه(س) سیده زنان دو عالم است؛ هم این دنیا و هم آخرت.

 حجت الاسلام غلامی با اشاره به مقام حضرت زهرا(س) نزد پیامبر اکرم گفت: حضرت فاطمه(س) انسیه حوراء است، پیامبر می فرمایند حضرت زهرا(س) فرشته ای است که به صورت انسان درآمده است و چه بجا تولد چنین شخصیتی را روز زن و مادر نام گذاشتند تا الگویی شایسته برای زن های عالم باشند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا گفت: آن حضرت در عمر کوتاهش بسیار پند و اندرز برای تاریخ بشریت به جای گذاشت که امروز هر کس بخواهد راه کمال را انتخاب کند می تواند از این مادر نمونه دهر و عالم آفرینش الگو بگیرد و به سعادت و خوشبختی دنیا و آخرت برسد.

وی تصریح کرد: فاطمه(س) در عرصه تربیت مادری بی نظیر، در عرصه عبادت شخصی بی همتا و در خانه و خانه داری بی نظیر بود، در فهم مسائل اجتماعی و ضرورت های زمانه و دفاع از ولایت بی بدیل بود.

حجت الاسلام یدالله غلامی به ایام اعزام زائران راهیان نور به مناطق عملیاتی اشاره کرد و گفت: ملت ایران که در این ایام به زیارت مشاهد شهیدان و برای دیدن ایثار و فداکاری های رزمندگان اسلام به مناطق دفاع مقدس می روند از سبک زندگی حضرت فاطمه (س) درس گرفتند.

وی افزود: نقل است که آن حضرت بعد از شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء و شهدای احد هر چندوقت یکبار به مزار آن شهیدان میرفت و از تربت حضرت حمزه(س) برای مهر نماز و تسبیح سجاده اش خاک برمی داشت؛ کاری که همین الان زائرین مناطق عملیاتی دفاع مقدس می کنند.

وی اضافه کرد: برای همین اگر هم بگوییم زیارت شهدا و اماکن متبرکه که همین راهیان نور یکی از این مصادیق است، الگویی برگرفته از رفتار و سبک زندگی فاطمه زهرا(س) است به گزاف نگفتیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار