جزئیات سفر روحانی به مسکو

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین و در راس یک هیئت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی روز دوشنبه به مسکو سفر می‌کند.
کد خبر: ۲۳۳۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳ - 24March 2017
جزئیات سفر روحانی به مسکو به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، «پرویز اسماعیلی» معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به مسکو، گفت:‌ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این سفر مذاکرات دو جانبه‌ای را با همتای روسی خود و مقامات بلندپایه این کشور درباره موضوعات مهم دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد داشت و اسناد و موافقت‌نامه‌های متعدد همکاری نیز در حوزه‌های حقوقی و قضایی، راه و شهرسازی، فناوری و ارتباطات، نیرو و انرژی، استاندارد، ورزش و ... بین مقامات دو کشور به امضا خواهد رسید.                                                     

اسماعیلی ادامه داد: همچنین با توجه به حضور همزمان نمایندگان بخش خصوصی کشورمان در این سفر، بازرگانان و فعالان اقتصادی نیز جلسه مشترک و مذاکرات متعددی در حوزه‌های مختلف خواهند داشت و موافقت‌نامه‌هایی نیز برای همکاری بخش‌های خصوصی دو کشور به امضا می‌رسد.

وی افزود: به نظر می‌رسد با توجه به جایگاه خاص منطقه‌ای و بین‌المللی ایران و روسیه؛ بررسی، ادامه و توسعه همکاری‌ها میان تهران و مسکو در سطوح دو جانبه و نیز تعامل قدرت‌های اصلی منطقه برای ارتقاء ثبات و امنیت منطقه‌، همکاری‌های چند جانبه و بین‌المللی، مقابله با تروریسم و سایر تهدیدات منطقه‌ای و ... از اصلی‌ترین محورهای مذاکرات خواهد بود.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور گفت: تعدادی از وزرا، معاونان و مشاوران رئیس‌جمهور، دکتر روحانی را در این سفر همراهی می‌کنند.

روسای جمهوری دو کشور طی سال‌های فعالیت دولت تدبیر و امید 8 ملاقات به صورت دو جانبه و یا در حاشیه نشست‌های بین‌المللی داشته‌اند و همچنین تبادل هیئت‌های عالی‌رتبه بین دو کشور، مناسبات فی‌مابین را در مسیر راهبردی قرار داده است.

انتهای پیام/ 111

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار