حجت الاسلام آبیار مطرح کرد؛

5 هزار نفرروز فعالیت راویان موسسه روایت سیره شهدا در اردوهای راهیان نور

دبیر ستاد شهید ضابط از فعالیت 5 هزار نفرروز روحانیون راوی موسسه روایت سیره شهدا در مناطق یادمانی دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۲۳۳۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱ - 26March 2017

حجت الاسلام آبیار در حاشیه حضور در اردوگاه فرهنگی شهید زین الدین اندیمشک به خبرنگار دفاع پرس در قم گفت: ستاد شهید ضابط 13 سال است که تاسیس شده و هر سال بیش از 150 روحانی راوی به همراه کاروان ها اعزام می کند.

وی با بیان اینکه ماموریت اصلی موسسه روایت سیره شهدا آموزش و اعزام روحانیون راوی است، افزود: به جهت وسعت کار اردوهای راهیان نور، این موسسه در قالب ستاد شهید ضابط در خرمشهر و قرارگاه مرکزی راهیان نور در اهواز مستقر می گردد و بدنبال آن، تمامی مسئولان و اعضای موسسه و ستاد در منطقه حضور می یابند.

دبیر ستاد شهید ضابط با اشاره به درخواست راوی از سوی 70 مرکز دانشگاهی کشور ادامه داد: ستاد از 25 بهمن 95 تا 10 فروردین 96 همزمان با اعزام راوی به اردوهای دانشجویی فعالیت می کند هر چند فعالیت راویان این موسسه در اردوهای دانش آموزی در دوره های زمانی دیگر نیز مشهود است.

وی افزود: امور مربوط به صدور حکم راویان، هماهنگی جلسات و ... در دفتر خرمشهر و امور مربوط به پشتیبانی در ستاد مرکزی راهیان نور واقع در اردوگاه شهید محمودوند اهواز پیگیری می شود و روزانه حدود 20 تا 40 راوی از سراسر کشور در ستاد پشتیبانی حضور می یابند.

آبیار با بیان این نکته که پیش بینی و برنامه ریزی پنج هزار نفرروز اعزام و فعالیت روحانیون روحانی انجام شده، خاطرنشان کرد: وجود و حضور راوی روحانی برای کاروان ها و دانشگاه ها و مدارس ملکه شده و غالبا از سوی این موسسه اعزام می شوند.

وی ادامه داد: 180 راوی در بازه های 10 روزه در 12 یادمان و در بازه های چهار روزه در کاروان ها مستقر می شوند و یک گروه تخصصی نیز به طور گسترده از 5 اسفند 95 لغایت 25 اسفند در مدارس و محافل علمی و آموزشی و مساجد چهار شهر استان خوزستان به روایتگری دفاع مقدس پرداختند.

عضو موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اهمیت موضوع روایتگری دفاع مقدس و حساسیت و اشراف موسسه نسبت به این موضوع افزود: آموزش روایتگری در موسسه روایت سیره شهدا آموزش اصولا دو سه روزه نیست بلکه راویان طی مدت یک سال و نیم تقریبا حدود 160 ساعت دوره تخصصی آشنایی با مبانی، اصول و روشهای روایتگری انقلاب و دفاع مقدس آشنا می شوند سپس یک سال به عنوان کارورز در کنار راویان مجرب قرار گرفته و در سال بعد مشغول به روایتگری خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها