وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران:

تولید ادبیات کودک و نوجوان با مشکل روبرو است

اسماعیلی گفت: گرانی کاغذ تولید کتاب‌های ادبیات کودک و نوجوان را با مشکل مواجه کرده است.
کد خبر: ۶۶۶۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۶ - 08May 2024

تولید ادبیات کودک و نوجوان با مشکل روبروستبه گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران درباره حضور ایران در نمایشگاه‌های مختلف دنیا اظهار داشت: این کار به صورت جدی در حال انجام است؛ مدتی پیش در هندوستان حضور داشتیم، در عمان و ترکیه و عراق و.. سالانه در نمایشگاه‌های متعددی همکاران من شرکت می‌کنند و متقابلاً ۲۵ کشور در نمایشگاه بین‌المللی تهران حضور دارند و هر سال یک مهمان ویژه هم داریم، امسال کشور یمن مهمان ویژه نمایشگاه است و سال گذشت تاجیکستان بود

وزیر ارشاد درباره افتتاح کارخانه کاغذ زاگرس گفت: الحمدلله مقدمات افتتاح این کارخانه تا نزدیک ۹۰ درصد انجام شده و دولت در کنار بخش خصوصی ایستاده است. کارخانه بسیار بزرگی است که هم رییس جمهور و هم خودم از آن بازدید داشتیم. دو هفته پیش آقای احمدوند از این کارخانه بازدید داشت. الحمدلله کار به خوبی جلو می‌رود و ما تلاش می‌کنیم در یکی دو ماه آینده، به افتتاح برسد.

اسماعیلی با اشاره افتتاح یک کتابخانه عمومی در شهر اراک، گفت: حدود ۲۰ درصد از کار اجرایی مربوط به این کتابخانه مانده است و تلاش می‌کنیم با تزریق بودجه تا نیمه دوم سال کتابخانه را افتتاح کنیم.

وزیر ارشاد در پاسخ به پرسشی درباره توجه به حوزه کودک و نوجوان نیز گفت: حوزه کودک بخش بسیار مهمی است، چون هم نیاز امروز ماست و هم بیشترین فروش کتاب را هر سال در حوزه کودک و نوجوان داریم، شاید گاه تا ۲۵ تا ۳۰ فروش ناشران در حوزه کودک و نوجوان است؛ بنابراین این حوزه جای کار جدی دارد. 

وی به حمایت از تألیفات در حوزه کودک و نوجوان خبر داد و گفت: به دلیل گرانی کاغذ ویژه کتاب‌های کودک و نوجوان، تولید ادبیات در این حوزه با مشکل روبروست، بنای ما حمایت جدی است، در این زمینه جشنواره ویژه کتاب و کودک و نوجوان را به زودی برگزار می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس مستقر در نمایشگاه کتاب تهران، غرفه انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و صریر، در مصلی امام خمینی (ره)، بخش عمومی شبستان اصلی، راهروی ۶، به نام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس میزبان اهالی کتاب و کتاب‌خوانی است و همچنین غرفه کودک و نوجوان این مجموعه درب شماره ۹ نبش راهروی ۲ شماره ۱۲۲ سالن کودک و نوجوان میزبان کودکان و نوجوانان است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار