پژوهشگر و فعال اجتماعی:

نام‌گذاری هر سال از سوی مقام معظم رهبری نوعی هدف‌گذاری است

پژوهشگر و فعال اجتماعی گفت: نام‌گذاری هر سال از سوی مقام معظم رهبری نوعی هدف‌گذاری است.
کد خبر: ۲۳۳۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹ - 26March 2017

به گزارش دفاع پرس از مازندران، حجت‌الاسلام سعید صدوقی پژوهشگر و فعال اجتماعی صبح امروز با حضور در ستاد خدمات سفر مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نام‌گذاری هر سال از سوی مقام معظم رهبری نوعی هدف‌گذاری است.

وی با اشاره به اینکه نهاد پیشنهاد دهنده و پیگیری‌کننده شعار هر سال در کشور مهم است، افزود: آسیب‌های اجتماعی که جدی و خطرناک شده است، ریشه در تولید و اشتغال دارد.

این پژوهشگر و فعال اجتماعی، با بیان اینکه بازار کار به شدت در آستانه تبعیض جدی جنسیتی و تخصص است، اضافه کرد: آنانی که محتاج کار هستند با فرض جنسیت و تخصص جذب بازار کار نمی‌شوند به‌ویژه در بخش بانوان دست‌مزدهایی که تعلق می‌گیرد متناسب با میزان زحمت نیست این تبعیض در بازار سنتی و مدرن دیده می‌شود.

حجت‌الاسلام صدوقی گفت: تبعیض در جذب نیروی کار هم دیده می‌شود بیشتر جذب نیرو رابطه است و تخصص لحاظ نمی‌شود که خود چالش است.

وی با اشاره به اینکه اتفاقات بعدی جذب نیروی کار در کشور سبب سرخوردگی نیروی کار و گران شدن تولید در جامعه می‌شود، افزود: تا زمانی که هزینه تولید در کشور بالاست و دستمزد نیروی کار کم به خودکفایی نمی‌رسیم.

پژوهشگر و فعال حوزه اجتماعی تصریح کرد: در زیر قالب اقتصاد مقاومتی که تولید و اشتغال قرار گرفت مدیریت تجارت‌محور است که تولید و اشتغال سامان نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: لازم است در نخستین اقدام بخش تجارت را نسبت به تولید و اشتغال مشخص کرد و بعد در این باره جدی وارد شد.

حجت‌الاسلام صدوقی در بخشی از سخنانش با بیان اینکه در تحقق شعار سال مسلم است که دولت شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را در سال جاری جدی نمی‌گیرد، اظهار کرد: دولت تا قبل از اردیبهشت‌ماه به‌جای اینکه حرف‌هایی بزند تا جاذبه‌ها را بالا ببرد، سعی می‌کند حرف‌هایی بزند که توقعات قبل از پیروزی را کم کند.

وی افزود: چینش کابینه بعد از پیروزی در انتخابات چون مرحله دوم است نسبت به چینش مرحله اول تفاوت دارد این چینش هم ربطی به تولید و اشتغال ندارد.

این پژوهشگر و فعال اجتماعی با بیان اینکه دولت در سال اول گامی در اجرای عملی شعار سال ندارد، خاطرنشان کرد: توقع اجرایی شدن این شعار در سال اول از سوی دولت کم است.

وی اضافه کرد: همه دولت‌ها خیلی جدی به شعار سال پایبند نبودند.

حجت‌الاسلام صدوقی تکثر احزاب را سبب پویایی سیاسی و اجتماعی جامعه دانست و گفت: جامعه بدون حزب نشاط ندارد.

وی اظهار کرد: احزاب در کشور موسمی است و بر اساس انتخابات پررنگ و کم‌رنگ می‌شود.

این پژوهشگر و فعال اجتماعی با تأکید براینکه احزاب باید به تربیت نیروی متمرکز شوند، ادامه داد: اولویت کنونی من دستورالعملی است که سهم 30 درصدی بانوان در شورای شهر ثبت و اجرایی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها