عابدینی:

موشک باران سوریه امتیازی که «ترامپ» به «نتانیاهو» داد

یک کارشناس مسائل بین‌الملل معتقد است اقدام ناوهای آمریکایی در موشک‌ باران سوریه امتیاز «ترامپ» به «نتانیاهو» است.
کد خبر: ۲۳۴۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳ - 07April 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «حسن عابدینی»، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگویی درباره حمله نظامی آمریکا به سوریه اظهار داشت: ایالت متحده آمریکا طی 16 سال گذشته به صورت آشکار عملیات نظامی در افغانستان و عراق را شروع کرده است.
 
وی با بیان اینکه این موضوع با تنش بحران در سوریه استمرار پیدا کرد افزود: در دروه ریاست جمهوری اوباما و ترامپ، آمریکا سیاست مداخله‌جویانه را دنبال کرد، به طوری که با روی کار آمدن ترامپ هم بازیگری آشوب طلب و جدی‌تر به معادلات اضافه شد.
 
عابدینی نقش رژیم صهیونیستی در تشویق سیاستهای آشوب طلبانه ترامپ در منطقه آسیا را پنهان نشدنی دانست و ادامه داد: خوشبختانه دولت مرکزی سوریه توانسته تروریستهای حلب و برخی دیگر از مناطق دمشق را شکست دهد، همچنین سوریه با ائتلاف کشورهایی از جمله ایران، روسیه و تا اندازه‌ای ترکیه توانست زمینه آتش بس نسبی در برخی مناطق را فراهم کند به طوری که گروههای تروریستی مجبور شدند به مناطق دیگری کوچ کنند.
 
کارشناس مسائل بین‌الملل اضافه کرد: اگر این مسئله استمرار یابد آرامش نسبی بر سوریه حاکم خواهد شد و بدیهی است وجود این آرامش، افزایش قدرت دولت مرکزی و شکست تروریستها نشانه مطلوبی برای رژیم صهیونیستی نخواهد بود، از این‌رو آنها از آرامش ایجاد شده حمایت نمی‌کنند و در تلاشند بحران را به منطقه بازگردانند.
 
وی یاد آور شد: در حال حاضر اقدام ناوهای آمریکایی در موشک باران پایگاه هوایی سوریه امتیازی است که ترامپ در اختیار نتانیاهو قرار داده است. از سوی دیگر آمریکا می‌کوشد بحران دیگری در سوریه تشدید کند تا رژیم صهیونیستی بتواند به اهداف خود دست یابد.
 
عابدینی با تاکید بر اینکه سوریه دولتی مستقل است متذکر شد: چنانچه کشوری قصد مبارزه با تروریستهای سوریه را داشته باشد باید با هماهنگی دولت سوریه در این راستا اقدام کند چرا که قوانین حقوق بین‌المللی هم در این زمینه آشکار و روشن است.
 
کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه مبارزه با تروریستها در سوریه نیازمند مجوز از این کشور است تاکید کرد: اگر آمریکا خواستار پیوستن به مقاومت و بیرون راندن تروریستها از سوریه است باید با کسب مجوز از سوریه در این راه قدم بگذارد. تروریستها در حال شکست و انزوا هستند و این به معنای آن است که آمریکا به منظور حمایت از تروریستها وارد صحنه شدند نه بر ضد تروریستها.
 
وی اضافه کرد: دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی خود صراحتا اعلام کرد بر اساس سیاستهای ایالت متحده آمریکا گروههای تروریستی همچون داعش شکل گرفت اکنون نیز ترامپ سیاستهای تقویت تروریستها در سوریه و عراق را دنبال می‌کند.
 
عابدینی با اشاره به مهمترین منفعت تقویت تروریستها برای آمریکا اظهار داشت: در حال حاضر جنگ‌های نیابتی به نمایندگی آمریکا در حال شکل‌گیری است به این معنا که مهمترین هدف آمریکا و رژیم صهیونیستی درگیر کردن محور مقاومت و کاهش ضریب نفوذ سوریه است بر این اساس شاید آمریکا به طور مستقیم نتواند در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد لذا از طریق کمک به تروریستها، سیاست خود را در منطقه دنبال می‌کند.
 
کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: بحران آفرینی در منطقه متناسب با سیاست و منافع آمریکا و در چارچوب حلقه امنیتی به دور رژیم صهیونیستی خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان



نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار