صالحی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس:

برای رسیدن به مقاصد والای انقلاب راه درازی در پیش داریم

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه برای رسیدن به مقاصد والای انقلاب راه درازی در پیش داریم، گفت: بحران‌های ساختگی که استکبار به منظور مقابله با کشورمان در منطقه ایجاد می‌کند، به دلیل ابعاد گسترده انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۲۳۴۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷ - 10April 2017
برای رسیدن به مقاصد والای انقلاب راه درازی در پیش داریم

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی صبح امروز (دوشنبه 21  فروردین‌ماه) در مراسم افتتاح بخش دستاوردهای هسته‌ای که در تالار دستاوردهای این موزه برگزار شد، با گرامی‌داشت نام و یاد شهدای هسته‌ای اظهار داشت: شکرگزارم که در آستانه میلاد با سعادت حضرت علی بن ابی طالب (ع) شاهد افتتاح موزه‌ای در ارتباط با سازمان انرژی هسته‌ای و همچنین شهدای هسته‌ای هستیم.

صالحی ادامه داد: ملتی که به تاریخ خود بی اعتنا باشد، ملتی که به سرداران خود بی اعتنا باشد، ملتی که به بزرگان خود بی اعتنا باشد، زمانه نیز با بی‌رحمی با آن‌ها رفتار خواهد کرد.

وی افزود: ملتی ریشه‌دار خواهد بود که نسبت به تاریخ خویش توجه و آگاهی و حساسیت داشته باشد؛ این توجه باعث می‌شود که صیانت از حیات آن ملت به صورت مستمر برقرار باشد.

صالحی اظهار داشت: ملت ایران در طول تاریخ سه هزار ساله خویش، همواره در برابر ناملایمتی‌ها ایستاد و چه در زمان قبل از اسلام و چه در زمان ظهور اسلام دارای حکمرانی صالحی بود.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: این ملت در تاریخ بعد از اسلام اندیشه‌های نوینی را عرضه کرد، که شامل اندیشه‌های اسلام ناب محمدی (ص) بود و برادران اهل سنت و نیز برادران اهل تشیع در این سرزمین تحت حکمرانی افراد صالح با یکدیگر همواره متحد بوده و خواهند بود.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی هم ما شاهد حکمرانی جدیدی در کشورمان بودیم، که باعث شده چالش‌های بزرگی برای غرب و استکبار جهانی ایجاد شود، ابراز داشت: عمده دلیل نگرانی‌های دشمنان همین شیوه حکمرانی ارزشمندی است، که بر کشور ما حاکم است.

صالحی تصریح کرد: اگر به تاریخ 30 سال گذشته خود بنگریم، پی خواهیم برد که جمهوری اسلامی ایران یک رویکرد جدید از حیث مراودات اجتماعی، سیاسی و اخلاقی در سطح بین الملل عرضه کرده است. نمی‌گویم امروز ما در بهترین مرحله قرار داریم؛ اما باید بگویم که در این مسیر صحیح پا گذاشته‌ایم و راه درازی در پیش رو داریم تا بتوانیم به مقاصد والا و ارزشمند انقلاب برسیم.

 رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان با بیان اینکه بحران‌های ساختگی که استکبار به منظور مقابله با کشورمان در منطقه ایجاد می‌کند، به دلیل ابعاد گسترده انقلاب اسلامی است، گفت: برای اینکه بتوانیم میراث انقلاب اسلامی را حفظ کنیم، باید ابتدا این میراث را بشناسیم، درک کنیم و قدردان بزرگمردانی باشیم که چه در انقلاب و چه در سال‌های جنگ حماسه خلق کردند.

وی افزود: همین ساخت و ایجاد موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که با زحمات چشم‌گیر شهردار تهران آقای قالیباف و سردار خضرایی و دیگر همکاران محترمشان صورت گرفته است، قدم بزرگی در شناخت و حفظ حماسه و حماسه‌سازان این مرز و بوم است؛ اما آنگونه که شایسته ایثارگری و رشادت‌های رزمندگان اسلام در سال‌های جنگ جانانه است، نتوانسته‌ایم معرف این آثار بی‌بدیل شان باشیم.

صالحی اظهار داشت: باید به گونه‌ای تلاش کنیم که ملت ایران نسبت به این مکان مقدس آگاهی بیشتری پیدا کنند و شاهد حضور بیشتر مردم در موزه دفاع مقدس باشیم و نسل جوانی که به این مکان می‌آید بداند که نسل پیشین خود چه زحماتی برای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کشیده است.

رییس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: خداوند متعال شرایط زندگانی هیچ ملتی را دگرگون نخواهد کرد؛ مگر به خواست و اراده همان ملت. ملت ایران در برابر تمام ظلم و فساد‌های رژیم شاهنشاهی ایستاد و اراده به نابودی آن رژیم منحوس کرد و همه شاهد بودیم که خداوند متعال چگونه این ملت را یاری کرد.

وی افزود: جنگ تحمیلی ما جنگ با یک کشور و جنگ با شخص صدام نبود؛ بلکه جنگ جهانی بود که شرق و غرب همه با اتحاد با یکدیگر علیه کشور ما که در آن زمان به دلیل روزهای آغازین انقلاب از نظر نظامی چندان قدرت نداشت، هجوم آوردند؛ اما همین ملت آزاده و غیور به جهانیان نشان دادند که پیروزی از آنِ مردمی است که توکلشان به خداوند است.

صالحی گفت: در زمان جنگ گاهی به لبه پرتگاه می‌رسیدیم و با اینکه تدابیر نظامی مهیا شده بود، خداوند مقدر کرده بود که ما به پیروزی دست پیدا کنیم و تقدیر کرده بود که انقلاب اسلامی ادامه داشته باشد.

رییس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: خرسند هستم که ملت شریفمان همواره یاد و نام شهدا را زنده نگه داشته‌اند، بنده در هر جلسه و محفلی که شرکت می‌کنم شاهد هستم که مردم شهیدپرور یاد شهدای عزیزمان را زنده نگاه می‌دارند و همین دلیل مهم، کافی است برای اینکه انقلاب ما زنده بماند.

وی در پایان گفت: سازمان انرژی اتمی افتخار این را دارد که با امکانات مختصر در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بتواند نام و یاد شهدای هسته‌ای و شهدای ترور را زنده نگاه دارد.

در پایان این مراسم از خانواده‌های معزز شهدای هسته‌ای تجلیل شد.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار