در گفت‌وگوی دفاع پرس با مادر شهید «سعید رضا زاده فدایی» مطرح شد؛

40 روز مبارزه در جبهه کردستان تا شهادت

رزمندگان در منطقه حضورشان در عملیات «کربلای ۸» توسط دشمن و کومله ها شناسایی شده بودند، در درگیری که بین آنها ایجاد شد سعید پس از 40 روز حضور در جبهه تیر خورده و از کوه پرت می شود و به درجه شهادت نائل می آید.
کد خبر: ۲۳۵۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۵ - 13April 2017

«شوکت جواهریان» مادر شهید «سعید رضا زاده فدایی» که امسال نیز مانند سال‌های گذشته در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کرده است، در گفت و گو با خبرنگار دفاع پرس اظهار داشت: سعید وقتی شش ماه داشت بیمار و به قدری ضعیف شده بود که دکتر گفت «باید فقط شیر مادر بخورد تا زنده بماند و احتمال مرگش زیاد است.» من شیر نداشتم، در شهرری زندگی می کردیم. من هر روز به درخانه ها می رفتم و وقتی می فهمیدم نوزاد دارند یک استکان  هم شده شیر می گرفتم و به سعید می دادم. زنده ماندن سعید شبیه معجزه بود زیرا چند بار از وی قطع امید کردم. رنگش زرد و بی حال بود حتی توان گریه کردن نداشت سعید زنده ماند تا توانست سرباز اسلام و در راه خدا شهید شود.

وی افزود: سعید متولد سال ۱۳۴۶ و فرزند سوم بود، تا ۲سالگی سعید در شهرری زندگی می کردیم. فرزندم بسیار مودب، تیز هوش، درس خوان و منظم و مرتب بود، همه کارهایش را سر وقت خودش انجام می داد، هرگز باعث اذیت و ناراحتی من و پدرش نشد.

مادر شهید فدایی با اشاره به حضور سعید در راهپیمایی های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: سعیدم در دوران انقلاب کلاس دوم راهنمایی بود. در مدرسه اعلامیه امام خمینی (ره) را پخش می کرد، از مدرسه بارها و بارها به خانه نمی امد و به راهپیمایی می رفت، با بچه ها در مسجد به تکثیر اعلامیه های امام و شرکت در راهپیمایی و چاپ پلاکاردها و شعارهای انقلابی می پرداخت.

این مادر شهید ادامه داد: یک روز در دوران انقلاب سعید دیر به خانه آمد، وقتی از او پرسیدم کجا بودی؟، گفت: اگر بگویم  ناراحت می شوی، در تظاهراتی که در سرچشمه بود شرکت کردم، گاردی‌ها ریختند که دستگیرمان کنند، خودم را داخل جوی آب انداختم تا بروند و پیدایم نکنند وقتی رفتند از جوی آب بیرون آمدم و خودم را به خانه رساندم.

جواهریان یاد آورشد: سعید عضو بسیج مسجد معراج بود و از همین طریق هم به جبهه اعزام شد. مدت 40 روز در جبهه کردستان جنگید تا به شهادت رسید، رزمندگان در منطقه حضورشان در عملیات «کربلای ۸» توسط دشمن و کومله ها شناسایی شده بودند، در آن درگیری سعید تیر خورده و از کوه پرت می شود و به درجه شهادت نائل می آید. کومله ها به بالای سرش رفته و ۲ تیر خلاصی به ناحیه شقیقه‌ایش زد، پلاک و کارت شناسایی اش را نیز همراه خود برده بودند.

وی خاطر نشان کرد: وقتی سعید در سال 63 شهید شد، پدرش هم خیلی زود یک سال بعد از شهادت فرزندمان مرا تنها گذاشت و به فرزندش پیوست. من ماندم با سه فرزند از نوزاد چهل روزه تا بزرگترین پسرم که 12 سالش بود، خدا کمک و عنایت کرد همه فرزندانم را با تربیت دینی و توجه بزرگ کردم، از همه شان راضی ام و خدا را همواره شکر می کنم که سعیدم را در راه خداوند برای حق و اعتلای اسلام داده ام.

 مادر شهیدی که به تربیت دینی نوهایش اهتمام دارد/ سه سال است با نوهایش به اعتکاف می‌آید
حاجیه خانم جواهریان مادر شهید «سعید رضا زاده فدایی» به همراه نوه‌هایش
 
این مادر شهید در ادامه به چرایی حضور خود و نوه‌هایش در مراسم اعتکاف اشاره کرد و گفت:برای تقرب و نزدیکی بیشتر به خدا، شرکت در اعتکاف توفیق الهی و نعمت خدا است، در خانه خدا بودن به انسان آرامش و احساس سبکبالی می دهد خیلی این فضای معنوی مسجد در اعتکاف را دوست دارم، زندگی و عمر در گذر است و باید ره توشه‌ای ذخیره کنیم. نوهایم خودشان همراه من می آیند زیرا در فضای معنوی و دینی پرورش یافته‌اند، فاطمه سه سال است با من به اعتکاف می آید و زهرا سال اولش است، نوهایم هر جا می‌روم همراهم هستند و پسرم به گونه ای فرزندانش را تربیت کرده که هیچ وقت تنهایم نمی گذارند، این هم از نعمت های خداست که نصیبم کرده است، خدارا شکر می کنم.
 
وی در ادامه با توصیه به خانواده ها برای تربیت فرزندان اظهار داشت: پدر و مادر وقتی خودشان درست رفتار کنند و به مسائل دینی اهمیت داده و عمل کنند و فرزندانشان را هم باخود به مکان های مذهبی و مراسم ها ببرند تا بنیه دینی فرزندان تقویت شود. فاطمه، نوه‌ام از ابتدای سن تکلیف با من به اعتکاف می آید، به اختیار خودش و همانند بزرگترها به تهجد و عبادت می پردازد. از خبرگزاری دفاع مقدس و همه افرادی که در این راه خدمت می کنند تشکر می کنم. ان‌شاءلله شهدا دستتان را بگیرند که یاد وخاطره آن را زنده نگه می دارید.

انتهای پیام/۱۹۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار