آسمانی‌ها؛

معرفی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد در دفاع پرس

خبرگزاری دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد به منظور حفظ نام و یاد شهدای این استان نسبت به معرفی آنها به صورت هفتگی اقدام می‌کند.
کد خبر: ۲۳۵۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷ - 13April 2017

معرفی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد در دفاع پرسبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، در مکتب اسلام از خودگذشتگی در راه خدا و دفاع از حق، والاترین ارزش‌ها به شمار می‌رود و همواره فرهنگ ایثارگری و شهادت طلبی در تاریخ اسلام درخشش و ویژگی خاصی داشته است.

دستاورد اساسی حضرت امام خمینی(ره) در رهبری انقلاب اسلامی، احیای اسلام ناب محمدی(ص) و مهم‌ترین ویژگی آن احیای فرهنگ شهادت و ایثارگری بود.

با مروری گذرا بر فرایند نهضت امام خمینی(ره) و قوام نظام اسلامی به خوبی می‌توان دریافت که اگر فرهنگ شهادت‌طلبی و ایثارگری نبود، نه انقلاب به پیروزی می‌رسید و نه نظام اسلامی دوام می‌یافت. بنابراین موضوع شهادت و ایثارگری سکه پربهایی است که در یک روی آن باید والاترین ارزش‌های الهی را مشاهده کرد و در روی دیگر آن دستاوردها و آثار و برکات بی‌بدیلی را.

شهید در لغت به معنی گواه، حاضر، ناظر و ... و در اصطلاح دینی به کسی اطلاق می‌شود که با انتخاب آگاهانه و بر اساس حجت شرعی، در راه خدا به شهادت می‌رسد. این واژه در اساس‌نامه بنیاد شهید انقلاب اسلامی اینگونه تعریف شده است: «شهید به کسی گفته می‌شود که جان خود را در راه انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای آن یا دفاع از کیان جمهوری اسلامی ایران در مقابل تهدیدات و تجاوزات دشمن و عوامل ضدانقلاب و اشرار نثار نموده یا می‌نماید.»

زنده نگه داشتن نام و یاد شهید، بزرگداشت زمان و مکان شهادت و مدفن او و الگوسازی از شخصیت و سیره زندگی و حماسه ایثارگرایانه او به عنوان کسی که در راه خدا هستی خود را برای نجات و سعادت جامعه فدا می‌کند، بخشی از وظایف جامعه نسبت به شهید است، موضوعی که مقام معظم رهبری نیز همواره بر آن تأکید جدی داشته و در این باره فرموده‌اند: «امروز فضیلت زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.»

در این راستا، خبرگزاری دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد برای حفظ یاد و نام شهدای این استان نسبت به معرفی آنها به صورت هفتگی اقدام می‌کند.

شایان ذکر است که استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از یک هزار و 800 شهید به انقلاب اسلامی ایران تقدیم کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار