دبیر ستاد انتخابات کشور خبر داد؛

ثبت نام 439 نفر برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: در حوزه ثبت نام کاندیداها در انتخابات ریاست جمهوری، امروز سومین روز از زمان ثبت نام بود و خوشبختانه با توجه به همکاری رسانه ها و دواطلبان این امر به خوبی انجام پذیرفته است، امروز 196 نفر به ستاد انتخابات مراجعه و تعداد 176 نفرشان هم ثبت نام شان تمام شده است.
کد خبر: ۲۳۵۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱ - 13April 2017

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، «علی‌پور علی مطلق» دبیر ستاد انتخابات کشور طی مصاحبه ای تلویزیونی اظهار داشت: امروز 1486 هیات اجرایی در تعداد 1058 بخش و 429 شهرستان، صورت جلسه های مربوط به صلاحیت کاندیداهای شوراهای اسلامی را برای هیات های نظارت ارسال می کنند.

وی ادامه داد: هیات های نظارت از تاریخ 25 تا 31 فروردین به مدت 7 روز فرصت دارند تا براساس صورت جلساتی که هیات های اجرایی فرستادند، صلاحیت ها را بررسی کنند و بعد از آن در تاریخ دوم اردیبهشت آخرین اخبار به افرادی که به نامزدی شوراهای شهر و روستاها انتخاب شده اند را ابلاغ کنند.

پورعلی مطلق اضافه کرد: افرادی که رد صلاحیت شده اند، می توانند شکایت خود را به هیات های نظارت مافوق آنها یعنی در بخش ها به شهرستان و در شهرستانها به استان تسلیم کنند .

دبیر ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: در حوزه ثبت نام کاندیداها در انتخابات ریاست جمهوری، امروز سومین روز از زمان ثبت نام بود و خوشبختانه با توجه به همکاری رسانه ها و دواطلبان این امر به خوبی انجام پذیرفته است، امروز 196 نفر به ستاد انتخابات مراجعه و تعداد 176 نفرشان هم ثبت نام شان تمام شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: جوانترین فردی که تاکنون در ستاد انتخاباتی ریاست جمهوری ثبت نام کرده 18 سال و مسن ترین 88 سال سن دارند و بیشترین گروه سنی که در این دوره ثبت نام کرده اند در رده های 46 تا 50 سال قرار دارند که تعداشان 64 نفر بوده است.

پورعلی مطلق عنوان داشت: در کل داوطلبان بیشترین گروه تحصیلی که داشته ایم 113 نفر بوده اند و تا کنون 439 نفر ثبت نام کرده اند.

وی تصریح کرد: اگر مقایسه ای با انتخابات گذشته داشته باشیم، در دوره یازدهم در روز اول 75 نفر ثبت نام کردند اما در دوره فعلی تعداد 126 نفر ثبت نام کرده اند، در روز دوم دوره قبلی 69 نفر ثبت نام کرده بودند و در این مرحله161 نفر و در روز سوم دوره قبلی 99 نفرتا پایان اداری آن روز ثبت نام کرده بودند اما در امروز و تا این ساعت 196 نفر ثبت نام کرده اند.

دبیر ستاد انتخابات کشور یادآور شد: براساس دستوری که رئیس هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری، وزیر کشور داده اند، امروز هیات های اجرایی در 429 شهرستان و 637 بخش که آخرین روزش هم هست تشکیل می شود تا فرآیند انتخابات ریاست جمهوری را در شهرستان ها و بخش ها را انجام دهند.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار